• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79732
+
-

ورود 60 اتوبوس نوسازی‌شده به ارومیه

امسال نوسازی و بازسازی سیستم حمل‌ و نقل عمومی شهر ارومیه انجام شده و در هفته دفاع مقدس 60 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در شهر تردد می‌کند. رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل عمومی بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: اتوبوس‌های شهرداری ارومیه در دو بخش حمل‌ و نقل عمومی فعالیت می‌کنند.

«مهدی مژدهی‌ فرد» افزود: یکی از آنها حوزه ملکی و دیگری بخش خصوصی سازمان است. بخش خصوصی برابر بخش‌نامه هیات وزیران و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سال 84 واگذار شد که بر اساس شرایطی که برای آنها تعریف شده در حوزه فعالیت خود اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: این سازمان نیز نظارت کافی بر آنها دارد، چون جزو وظایف ذاتی سازمانی است. در این مورد، 293 واحد اتوبوس در بخش خصوصی در شهر فعالیت می‌کند و 40 واحد نیز در بخش ملکی فعال است.این مسئول تاکید کرد: در موضوع بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های ملکی، از 40 واحد اتوبوس مربوطه 14 اتوبوس از سال 96 وارد سیستم چرخه حمل‌ و نقل شده و یک دستگاه اتوبوس نیز با عنوان 2020 شهرداری ارومیه ویژه معلولان از صفر تا 100 بازسازی شد و 10 دستگاه نیز از طریق سازمان همیاری شهرداری بازسازی و نوسازی شده است.

مژدهی‌ فرد با اشاره به موضوع بازه زمانی مد نظر برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بیان کرد: این موضوع به تامین منابع مالی بستگی دارد، چون اگر در شرایط ایده‌آلی حمایت شوند، این بازده زمانی نوسازی و بازسازی کاهش می‌یابد، اما با توجه به این‌که این مساله از کمک‌های دولتی برخوردار نیست و تنها از طریق اعتبارات سازمانی انجام می‌شود، اگر حمایت لازم نشود، موضوع نوسازی و بازسازی زمان‌بر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید