• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79717
+
-

قطار تاپایان مهر به بستان‌آباد می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی: تا ۱۵ مهر امسال پروژه راه‌آهن میانه به بستان‌آباد برای بهره‌برداری به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده می‌شود

حمل و نقل
قطار تاپایان مهر به بستان‌آباد می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و ‌نقل کشور از به صدا درآمدن سوت قطار در شهرستان بستان‌آباد تا آخر مهر امسال خبر داد.  «خیرالله خادمی» به ایرنا گفت: عملیات اجرایی ۱۳۲ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است.وی تکمیل ایستگاه قطار را در شهر بستان‌آباد آخرین کار برای افتتاح پروژه راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد عنوان و بیان کرد: ساخت این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

خادمی با اشاره به این‌که با بهره‌برداری از خط ریلی میانه – تبریز پیمودن مسیر تبریز تا تهران 5 ساعت کاهش خواهد یافت، ادامه داد: در هفته پیش رو - هم‌زمان با ریل‌گذاری - روسازی و تراوست‌گذاری نیز از بستان‌آباد به تبریز آغاز خواهد شد.این مسئول تاکید کرد: عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال انجام است و سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می‌رسد.

وی زمان‌بندی برای تکمیل پروژه راه‌آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: تا ۱۵ مهر سال جاری پروژه اتصال میانه به بستان‌آباد به راه‌آهن جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری و تعیین سرعت تحویل داده می‌شود. خادمی این پروژه را جزو پروژه‌های بزرگ و سنگین ریلی کشور عنوان کرد و افزود: برای این پروژه 1۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در این مسیر تنها ۱۲ کیلومتر تونل و پل وجود دارد و ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است. 

گفتنی است راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود. این طرح سال ۱۳۷۹ آغاز شده است. خط‌آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵ ساعت کاهش می‌دهد. این خط آهن به صورت دوخطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید