• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79723
+
-

تاکید وزیر ارشاد بر تقویت بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان

سید عباس صالحی: این بنیاد اشتراکات فرهنگی استان‌های شمال‌ غرب را تقویت می‌کند

فرهنگی
تاکید وزیر ارشاد بر تقویت بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان از تقویت اشتراکات فرهنگی استان‌های شمال‌ غرب کشور با تقویت این بنیاد خبر داد. به گزارش تسنیم «سید عباس صالحی» در سفر به اردبیل با حضور در ششمین جلسه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار کرد: با راه‌اندازی این بنیاد می‌توانیم برای استحکام بخشیدن به فرهنگ جامعه گامی تاثیرگذار برداریم. 

وی با اشاره به‌ وجود اقوام مختلف در کشور افزود: در کشور ما، ایران اسلامی، اقوام مختلفی وجود دارند که پیشینه غنی و قدمت بسیاری دارند و همواره با آرامش زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم داشته و ایران را به عنوان مهد هنر و خلاقیت معروف کرده‌اند.صالحی تاکید کرد: در ایران اسلامی اقوام مختلف همواره با وحدت و انسجام از یک کشور به نام ایران اسلامی صیانت کرده‌اند.

وزیر ارشاد راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را بسیار مطلوب ارزیابی و بیان کرد: اقوام مختلف در آذربایجان بخش مهمی از هویت تاریخی کشور را تشکیل می‌دهند؛ همان‌گونه که سایر اقوام دارای هویت تاریخی عمیق در نقاط مختلف هستند.وی تقویت اشتراکات فرهنگی استان‌های شمال ‌غرب کشور را از جمله برنامه‌های اساس‌نامه این بنیاد عنوان و اظهار کرد: با توجه به چشم‌انداز و کارکرد بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان می‌توانیم بر اساس اولویت و برنامه، فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی را انجام دهیم.

این مقام مسئول همچنین درباره موضوع پوشش بیمه‌ای خبرنگاران گفت: این موضوع مورد توجه جدی این وزارتخانه قرار دارد و امسال نیز با روند افزایشی تداوم می‌یابد. صالحی افزود: سال گذشته 3 هزار خبرنگار در کشور بیمه شدند و این روند با پیگیری جدی دولت دوازدهم برای رفع مشکل خبرنگاران و اهالی رسانه همچنان ادامه می‌یابد تا به تدریج شاهد رفع یکی از مشکلات اصلی این قشر زحمتکش و تاثیرگذار باشیم.

وی درباره ساختمان خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: سند این ساختمان به نام اداره کل ارشاد اسلامی استان است و سازمان بازرسی، ادارات را ملزم کرده است هیچ واگذاری ملک به بخش خصوصی بدون دریافت اجاره‌بها انجام نشود.
صالحی با اشاره به موضوع واگذاری دانشکده خبر به خانه مطبوعات استان اردبیل افزود: این مساله با استاندار اردبیل در این سفر مطرح شده است و تلاش می‌شود در نهایت مناسب‌ترین تصمیم درباره آن گرفته شود تا بتوانیم مشکلات را برای اهالی خبر و رسانه استان به حداقل ممکن کاهش دهیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید