• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79721
+
-

ایمن‌سازی شبکه برق در محل حادثه ریزش کوه باغمیشه تبریز

ایمنی
ایمن‌سازی شبکه برق در محل حادثه ریزش کوه باغمیشه تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از ایمن‌سازی شبکه برق محل حادثه ریزش کوه در شهرک باغمیشه این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا «عادل کاظمی» با اشاره به این‌که نیروهای امور برق باغمیشه به همراه امور نوسازی این شرکت بلافاصله بعد از حادثه و به عنوان اولین گروه بعد از آتش‌نشانی در محل حضور یافتند، گفت: حدود ۴۰۰ متر از شبکه فشار متوسط هوایی، با تیرگذاری و تغییر آرایش خط و ایزوله کردن کانون خطر، ایمن‌سازی شد تا در صورت احتمال افزایش ریزش کوه، شبکه فشار متوسط حفظ شود. وی ادامه داد: همچنین ۲۰۰ متر از خط اصلی شبکه فشار ضعیف به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از خطرات برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی در کانون خطر، ایزوله شد.

این مسئول با بیان این‌که خسارات وارد شده احتمالی به شبکه برق هنوز مشهود نیست، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ متر از شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف زیر آوار ناشی از ریزش کوه مدفون است. اکیپ‌های بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده‌باش هستند که در صورت ادامه یافتن حادثه، به صورت آنی وارد عمل شوند.


آغاز پایدارسازی ریزش کوه در شهرک باغمیشه

«میرعلی‌اصغر نساج» شهردار منطقه 5 کلان‌شهر تبریز هم از آغاز پایدارسازی ریزش کوه در این شهرک خبر داد گفت: در پی ریزش کوه در خیابان شهید ولی‌پور شهرک باغمیشه، اقدامات لازم برای رفع خطر با نصب دیوارهای بتنی در حال انجام است. پایدارسازی ریزش کوه در این شهرک با نظارت سازمان راه و شهرسازی استان و از سوی منطقه 5 به نمایندگی از شهرداری تبریز صورت می‌گیرد.  گفتنی است، سه‌شنبه هفته گذشته در خیابان ولی امر شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش‌ و نرم شدن خاک شروع به ریزش و جاده را مسدود کرد.

به منظور در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی، به دستور مسئولان، ۱۰۰ خانوار منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه تخلیه کردند. شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله‌خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به عینالی در امتداد غربی - شرقی ساخته شده است و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آن ساکن هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید