• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79694
+
-

رشد ۳۰ درصدی ورود گردشگران به همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: شمار ورود گردشگران به این استان در 5 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافت. 

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، علی مالمیر در جلسه اعضای شورای اداری شهرستان ملایر در بخش سامن بیان کرد: تابستان امسال در حوزه گردشگری شاهد رشد خوبی بودیم و امیدواریم این روند سیر صعودی داشته باشد. 

وی با اشاره به رشد مطلوب در 3 حوزه میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان افزود: در شهرستان ملایر نیز گام‌های مثبتی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، ساماندهی روستاهای هدف گردشگری همچون مانیزان و مرمت آثار و بناهای تاریخی و حوزه صنایع ‌دستی برداشته شده است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان ادامه داد: نقش ملایر در این 3 حوزه مشهود است و با حمایت و همکاری بخش خصوصی، مسئولان، نمایندگان مجلس و هنرمندان شاهد توسعه خوبی در این حوزه‌ها هستیم. 

مالمیر ثبت ملی منبت ملایر را یکی از مهم‌ترین رویدادهای استان برشمرد و گفت: این شهرستان آماده ثبت جهانی منبت است. با ثبت این رویداد مهم و تبلیغات گسترده از رسانه ملی، نام استان همدان و ملایر در جهان مطرح شده است. 

وی یادآور شد: مبل و منبت ملایر یکی از مهم‌ترین صنایعی است که حوزه گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب رونق اقتصادی منطقه شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان بهره‌برداری از مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن را یکی از اولویت‌های امسال برشمرد و افزود: گردشگر‌پذیر کردن دستکند سامن در دستور کار است و در تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز به منظور ادامه کاوش و تکمیل طرح گردشگری آن هستیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید