• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 شهریور 1398
کد مطلب : 79659
+
-

۶۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شد

در استان
۶۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح هوشمندسازی در مدارس خراسان رضوی از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون ۶۰ درصد مدارس استان مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند و برای بقیه هم در حال انجام است. به گزارش تسنیم «قاسمعلی خدابنده» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز و 90 هزار معلم در 52 هزار کلاس درس استان حاضر می‌شوند. اوج کار فرهنگیان در فصل تابستان است و از نیمه دوم خرداد تا ابتدای مهر شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران، مسئولان، معاونان و معلمان هستیم. 

وی افزود: بخشی از تجهیزات مدارس در 10 سال اخیر توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی انجام شده و بخش دیگر که جزئی‌تر بوده است با همکاری مشترک مدیران مدارس و والدین انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشند. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اردوهای جهادی دانش‌آموزی استان گفت: این اردوها با همکاری سازمان‌های بسیج‌‌های دانش‌آموزی و سازندگی در کلیه مناطق استان به ‌ویژه مناطق محروم برگزار و 6 هزار کلاس درس و میز و نیمکت‌های آن رنگ‌آمیزی شد. 

خدابنده تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 293 مدرسه در قالب 1204 کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود. همچنین بالغ بر 17 هزار متر مربع فضای آموزشی و ورزشی که توسط خیران ساخته شده افتتاح خواهد شد. خراسان رضوی بالاترین رتبه کشور را در این حوزه دارد. این مسئول بیان کرد: 591 مورد شکایت تلفنی و 596 مورد شکایت حضوری داشتیم که بیشتر در زمینه شهریه بود. خدابنده گفت: امسال 4200 بازنشسته داشتیم و با وجود افزایش مدارس و کلاس‌ها، 16 هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از این کمبود با سربازمعلمان و حق‌التدریسان جبران می‌شود.

همچنین 3250 نیروی خرید قرارداد آموزشی داریم و 350 سربازمعلم و 7250 نیروی جدید از اول مهر وارد کلاس‌های درس می‌شوند. حدود 9 هزار کسری دیگر هم داریم که با تمهیدات اندیشیده شده، تامین می‌شود. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید بیان کرد: مراسم امسال ساعت 7 صبح روز دوشنبه اول مهر با شعار «امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری، مهارت‌آموزی» و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در یکی از مدارس ناحیه 7 مشهد برگزار می‌شود. روز قبل از آن هم برگزاری جشن شکوفه‌ها را خواهیم داشت. 

خدابنده ادامه داد: در زمینه معوقات فرهنگیان شاغل و بازنشسته و نیروهای خدماتی، بدهی 7 ماهه داریم که رقم آن بالغ بر 150 میلیارد تومان و میزان آن در سطح کشور 1900 میلیارد تومان است. در خراسان رضوی 50 درصد بدهی‌ها پرداخت شده و بقیه با تدبیر مسئولان پرداخت خواهد شد. بالاترین رقم‌ بدهی‌ها مربوط به ‌نیروهای حق‌التدریس و بازنشستگان است. وی بیان کرد: در زمینه جذب نیروها، ارتقا و رتبه‌بندی‌های معلمان اعتبار 19 هزار میلیارد تومانی نیاز است که بستر آن فراهم نیست و کل رقم مصوب مجلس 2200 میلیارد تومان است. 

خدابنده با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در زمینه فناوری‌های نوین گفت: در برخی مدارس مناطق محروم مرزی و روستایی به دلیل کمبود امکانات امکان هوشمندسازی وجود ندارد. این مسئول افزود: امسال 60 هزار نفر به آمار دانش‌آموزان استان اضافه شد که بیشتر در نواحی 1، 7 و منطقه تبادکان مشهد بود و بخش عمده‌ای از این تعداد هم مربوط به مناطق حاشیه شهر مشهد و شهر جدید گلبهار هستند.وی بیان کرد: در برخی مدارس امکان افزایش کلاس وجود داشت که اضافه شد و در بقیه موارد افزایش تعداد دانش‌آموزان را داریم. میانگین هر کلاس 24 نفر بوده که این عدد در حاشیه شهر مشهد 48 نفر است. در مکان‌هایی که نیاز بوده، کانکس هم اضافه شده که تعداد آن در استان 200 مورد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید