• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 28 شهریور 1398
کد مطلب : 79586
+
-

معمای داربست مرگ وارد مرحله تازه‌ای شد

بازداشت مدیرعامل و نصاب در پرونده مرگ عماد کوچولو

بازداشت مدیرعامل و نصاب در پرونده مرگ عماد کوچولو

به‌دنبال مرگ دردناک عماد کوچولو در مجموعه ورزشی آزادی، مدیرعامل شرکت پیمانکار متولی تاسیسات برق استادیوم و نصاب داربست با دستور قاضی جنایی به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد بازداشت شدند.

به گزارش همشهری، دوشنبه شب حادثه‌ای تلخ برای عماد کوچولو پسربچه 6ساله رخ داد و او در محوطه ورزشگاه آزادی بر اثر برق‌گرفتگی جانش را از دست داد. آن شب عماد مقابل غرفه فروش لوازم ورزشی پدرش مشغول بازی بود که هنگام لمس کردن داربست فلزی دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.

به‌دنبال این حادثه، پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و قاضی جنایی دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرد. او 2کارشناس که یکی از آنها در رشته برق تخصص داشت و دیگری در رشته ایمنی کار، ‌تعیین کرد تا در محل حادثه حاضر شده و با انجام بررسی‌ها مقصران مرگ این کودک 6ساله را مشخص کنند.
2کارشناس تعیین شده به همراه تیم عیب یابی راهی استادیوم آزادی شدند و با انجام بررسی‌ها اعلام کردند که عملکرد نصاب پیمانکار داربست‌ها، فاقد اصول حرفه‌ای و کاری بوده است. از سوی دیگر کارشناسان اعلام کردند که سیم‌های داخل چراغ برقی که داربست‌ها به آن تکیه داده شده بودند نیز، دارای پوسیدگی بوده است. با اعلام این نظریه قاضی جنایی دستور بازداشت نصاب داربست و مدیرعامل شرکت پیمانکار متولی تاسیسات برق استادیوم آزادی را صادر کرد. این دو نفر که یکی از آنها روز سه‌شنبه و دیگری صبح چهارشنبه به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد بازداشت شده‌اند، برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
پدر عماد نیز صبح چهارشنبه به دادسرای امور جنایی تهران رفت و با پر کردن برگه شکایت خواستار اشد مجازات برای مقصران مرگ تنها فرزندش شد. وی که این روزها حال مساعدی ندارد و می‌گوید با خوردن قرص‌های آرام بخش خودش را سرپا نگه داشته به خبرنگار همشهری می‌گوید: تا مقصران مرگ پسرم مجازات نشوند آرام نمی‌گیرم. پسرم به‌خاطر یک سهل انگاری و اشتباه قربانی شد و مقصرانش باید تاوانش را پس بدهند. وی ادامه داد: قاضی جنایی به من اعلام کرد که 2نفر بازداشت شده‌اند و من پیگیر پرونده هستم تا خون پسرم پایمال نشود. وی ادامه داد: خودم مدام قرص می‌خورم تا آرام شوم، تصور کنید جلوی چشمانم پسرم که در حال بازی بود پر کشید و من تا آخر عمرم فراموش نخواهم کرد. همسرم نیز همچنان در بیمارستان بستری است و حال خوشی ندارد. از شبی که خبر مرگ پسرمان را شنید حالش خراب شده و او را به بیمارستان منتقل کردند. فقط برای تشییع جنازه او را آوردند اما باز حالش خراب شد و دوباره به بیمارستان منتقلش کردند. حتی در مراسم شام غریبان و ختم پسرمان هم نتوانست شرکت کند. پزشکان اعلام کردند که دچار شوک عصبی شده است. پدرعماد که از شرکت نکردن مسئولان در مراسم تشییع جنازه پسرش گله داشت در ادامه عنوان کرد که پس از مراسم چند نفر از فوتبالیست‌ها و مسئولان با او تماس گرفته و همدردی کرده‌اند. وی گفت: جوادنکونام و آقای فتحی مدیرعامل استقلال با من تماس گرفتند و تسلیت گفتند. علاوه بر این آقای انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس و حسین خبیری مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در مراسم شام غریبانی که سه‌شنبه شب در حسینیه محله مان گرفته بودیم، شرکت کردند. اگرچه پسرمان پر کشیده اما حضور این افراد و تماس هایشان می‌تواند برایمان در این شرایط سخت تسلی بخش باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید