• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 28 شهریور 1398
کد مطلب : 79585
+
-

اعترافات سارقی که می‌گوید قاتل است

اعترافات سارقی که می‌گوید قاتل است

با اعترافات سارقی که مدعی است در جریان یکی از سرقت‌هایش مرتکب قتل شده، تحقیقات درباره این جنایت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، ‌چند روز پیش یکی از زندانیان زندان تهران بزرگ، نگهبان را صدا زد و نامه‌ای به‌دست او داد. زندانی که پسری جوان است و از خرداد‌ماه امسال به اتهام زورگیری دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد از نگهبان زندان خواست تا نامه‌اش را به‌دست پلیس برساند. او مدعی بود که اعترافات تازه‌ای از جرایمی که مرتکب شده بازگو کرده است. نگهبان زندان وقتی محتویات نامه را خواند با پلیس تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. زندانی سارق اعتراف کرده بود که یکی از طعمه‌هایشان را به قتل رسانده است. به این ترتیب موضوع به قاضی جنایی اطلاع داده شد و او دستور داد تا متهم از زندان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شود.

من قاتلم
رامین متولد سال 73که از خرداد‌ماه امسال به اتهام چندین فقره زورگیری بازداشت و زندانی شده است وقتی پیش روی افسر تحقیق قرار گرفت درخصوص اعتراف تازه‌اش گفت: اوایل امسال بود که مردی را خفت کردم تا اموالش را سرقت کنم. چاقو را روی پهلویش گذاشته بودم تا تسلیم شود اما او مقاومت کرد و با هم درگیر شدیم. در جریان درگیری ناچار شدم با چاقو چندین ضربه به او بزنم. وقتی خون‌آلود روی زمین افتاد اموالش را سرقت کردم و متواری شدم. وی ادامه داد: آن شب پیش از فرار نبض مرد زخمی را گرفتم و متوجه شدم که فوت شده است. این جوان زورگیر ادامه داد: خرداد‌ماه دستگیر شدم اما از ترس جرأت نکردم راز جنایت را فاش کنم تا اینکه به زندان منتقل شدم. زندگی در زندان خیلی سخت است و هر یک روز آن یک سال می‌گذرد. در چنین شرایط سختی، ‌عذاب وجدان از قتلی که مرتکب شده بودم هم رهایم نمی‌کرد. هرچند می‌دانستم اگر اعتراف کنم قصاص در انتظارم است با این حال بهتر از عذاب وجدان وکابوس‌هایی بود که گریبانگیرم شده بود.
وی ادامه داد: سرقت‌هایم را از چند‌ماه قبل از دستگیری شروع کردم؛ با همدستی یکی از دوستانم به نام مهران. با هم سوار بر موتور می‌شدیم و در خیابان‌های غرب و شمال‌غرب تهران پرسه می‌زدیم. به محض شناسایی طعمه به سمتش هجوم می‌بردیم و با تهدید چاقو اموال‌شان را سرقت می‌کردیم. گاهی هم وارد مغازه‌ها می‌شدیم و با تهدید صاحب مغازه نقشه سرقت‌هایمان را اجرا می‌کردیم.
این متهم درحالی به قتل اعتراف کرده که همدست وی همچنان فراری است و جست و جوی پلیس برای بازداشت او ادامه دارد. از سوی دیگر تحقیقات درخصوص اعتراف تازه این زورگیر ادامه دارد و قاضی دستور داده تا بررسی شود اوایل امسال گزارش قتلی با این شگرد به پلیس اعلام شده یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید