• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79489
+
-

برگزاری مراسم ‌روز پاکسازی تفرجگاه‌ها، در پایان شهریور

امسال 28و 29شهریور‌ماه با مشارکت ادارات کل محیط‌زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، ورزش و جوانان استان‌های لرستان، مرکزی و تهران و همچنین با حمایت و همکاری جامعه پیشاهنگی، تشکل‌ها و دوستداران منابع طبیعی، محیط‌زیست و گردشگری در روز پنجشنبه 27شهریورماه در استان لرستان منطقه گردشگری «بام خرم‌آباد» و در روز جمعه 29شهریورماه در استان مرکزی منطقه گردشگری «دره‌گردوی» به‌صورت نمادین از زباله‌های رها شده پاکسازی خواهند شد.

این مراسم برای نخستین‌بار در سال 1392و در آخرین پنجشنبه و جمعه شهریورماه توسط فعالان محیط‌زیست، همیاران طبیعت و دوستداران میراث فرهنگی در استان البرز برگزار شد و در سال‌های بعد در استان‌های مختلفی همچون گلستان، ‌اردبیل، ‌مازندران، ‌گیلان، ‌همدان، ‌کرمانشاه و قزوین به اجرا درآمده است.

رهاکردن زباله در محیط طبیعی، به یکی از اساسی‌ترین معضلات زیست‌محیطی تبدیل شده است. بخشی از این زباله‌ها پلاستیک، ظروف یکبار مصرف و بطری‌های آب معدنی است که به جز تأثیر منفی بر محیط‌زیست و ایجاد منظره نامطلوب، گاهی اوقات زیر نور آفتاب به‌عنوان ذره‌بین عمل کرده و موجب آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید