• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79474
+
-

دبیرکل هستم و به دبیرکلی ادامه می‌دهم

دبیرکل هستم و به دبیرکلی ادامه می‌دهم

محمد زارعی |  15آذر‌ماه سال گذشته بود که در پی اجرای قانون منع بازنشستگی در فدراسیون فوتبال محمدرضا ساکت از سمت خود کنار رفت تا ابراهیم شکوری که بازیکن سابق تیم‌های سایپا و پرسپولیس بود، سرپرستی این پست را در اختیار بگیرد. از همان ابتدای انتخاب شکوری شبهاتی جدی مطرح شده بود که با توجه به آیین‌نامه فدراسیون فوتبال او نمی‌تواند به‌عنوان دبیرکل منصوب شود؛ چراکه سابقه مدیریت ندارد. با وجود این و به‌دلیل حمایت مهدی تاج، شکوری نزدیک به یک‌سال است که به‌کار خود ادامه می‌دهد و این درحالی است که مطابق آیین‌نامه‌ها سرپرست موقت بیشتر از 6‌ماه نمی‌تواند فعالیت کند. حالا از راهروهای فدراسیون اخباری به گوش می‌رسد که فعالیت‌های ابراهیم شکوری در فدراسیون فوتبال بسیار کم‌رنگ‌تر از گذشته است. شواهد هم این اخبار را تأیید می‌کند. غیبت شکوری در ملاقات وزیر ورزش با ویلموتس و تاج، عدم‌حضور او در تمرینات تیم ملی پیش از بازی با هنگ‌کنگ، عدم‌همراهی ویلموتس و ساکت در مراسم ختم مرحوم مهدی شادمانی و نبودن او در کنار ویلموتس در سفر به جم همگی دال بر این است که شایعه‌ها به حقیقت نزدیک است و این ظن که وظایف دبیرکلی توسط فرد یا افرادی دیگر انجام می‌شود، شاید چندان دور از ذهن نباشد.با وجود این، شکوری در گفت‌وگو با همشهری برای تک‌تک این موارد و غیبت‌هایش در بزنگاه‌های حیاتی دلایل یا درواقع توجیهاتی دارد. او می‌گوید: «به‌دلیل پیگیری یکسری مسائل مالی فدراسیون فوتبال درگیر بودم و نتوانستم در ملاقات وزیر ورزش حضور داشته باشم. در تمرینات صبح تیم ملی هم حضور داشتم و شما (خبرنگاران) نبودید. در سفر ویلموتس به جم هم نیازی نبود دبیرکل حضور داشته باشد. چه‌کسی گفته من باید در سفر سرمربی تیم ملی به جم حتما کنار او باشم؟! یک زمانی نبی به‌عنوان دبیرکل همه‌جا با کی‌روش بود و باید پرسید سرانجام نبی در نهایت چه شد؟!»
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه مهدی تاج ایمیل او به کی‌روش (ایمیلی که کی‌روش مدعی است شکوری در آن از ادبیات نامناسبی استفاده کرده است) را محکوم کرده است هم توضیحاتی داد و از خودش دفاع کرد: «من هرکسی در هر جای دنیا به یک ایرانی توهین کند، جوابش را می‌دهم. حالا هر کسی می‌خواهد باشد. برای من هم چه خوب باشد و چه بد من جواب می‌دهم. تأکید می‌کنم به هر نحوی و هر شرایطی به ایرانی توهین شود جواب می‌دهم. کسی هم که مدعی است ایمیل من با ادبیات بدی بوده خودش اول ایمیل‌هایی که فرستاده را منتشر کند و بعد از آن، جواب من را هم انتشار بدهد.»
شکوری ضمن رد شایعه حضورش در کمیته فوتسال، گفت: «من هم‌اکنون دبیرکل فدراسیون فوتبال هستم و تا وقتی که هستم به کارم ادامه می‌دهم و در مورد شایعه‌ها نمی‌خواهم صحبت کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید