• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79405
+
-

گام‎های بلند آقای دونده

محمدی : مسابقات زیادی پیش رو دارم که یکی از آنها تورنمنت ۲۰۲۱ در آمریکاست و تلاش می‌کنم در این مسابقات نشان طلا را به دست بیاورم

گام‎های بلند آقای دونده




روزیتا قادری-‌ سنندج- خبرنگار:

رشته دوومیدانی جزو ظرفیت‌های بسیار خوب ورزش‌ کردستان به‌ویژه شهرستان مریوان است. وجود چهره‌های خوشنام استان در میادین مختلف قهرمانی گواه این مدعاست که جوانان و نوجوانان بسیاری در رشته دوومیدانی خوش درخشیده اند. «صادق محمدی» ورزشکار عنوان‌دار کردستانی در رقابت‎های پیوند اعضای جهان در انگلیس در ماده‎های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه رشته دوومیدانی 2 نشان نقره و برنز دریافت کرد. در جامعه امروز فعالیت در هر زمینه‎ای اگر با حمایت مسئولان باشد، باعث قوت و انگیزه آن مجموعه یا فرد فعالیت‌کننده می‌شود.

مسئولان با انجام وظیفه‌شان در سازمان‌ها می‌توانند کمک شایانی به تحقق اهداف مورد نظر و ارتقای سطح کیفی آنها کنند. در زمینه‌ ورزشی نیز حمایت مسئولان مربوطه از ورزشکاران باعث پیشرفت ورزشکاران و موفقیت بیشتر آنها می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با «صادق محمدی» ورزشکار ۲۴ساله مریوانی در رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه می‌خوانید. 


دوومیدانی را از چه سالی شروع کردید و چگونه به این رشته علاقه‌مند شدید؟

سال 1393 بود که مشغول به فعالیت در رشته دوومیدانی شدم و از طریق «سوران محمدی» مربی دوومیدانی مریوان به این رشته المپیکی معرفی و علاقه‌مند شدم.

سطح ورزش دوومیدانی هم‌سن و سال‌های ورزشکار خودتان را نسبت به استان‎های دیگر چگونه ارزیابی می‎کنید؟

 در مریوان دوومیدانی سطح بسیار خوب و ورزشکارهای علاقه‎مند زیادی دارد. دوومیدانی کردستان نسبت به استان‎های دیگر کشور در سطح بالاتری قرار دارد و اگر مسئولان و حامیان مالی بتوانند بیش از همیشه به این رشته توجه و رسیدگی کنند، قطعا می‎توانیم در آینده ورزشکاران بیشتری را پرورش دهیم.

تاکنون چه عناوین قهرمانی کسب کرده‎اید؟

تاکنون یک مدال طلای استانی، ۱۲ مدال طلای کشوری و 2 مدال جهانی پرتاب دیسک و وزنه را کسب کرده‎ام. 2 نشان نقره و برنز جهانی مربوط به رقابت‎های پیوند اعضای جهان در انگلیس و در ماده‎های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه در سال جاری بوده است. 

شما برای کردستان مدال‌های رنگارنگی به ارمغان آورده‌اید؛ یک ورزشکار برای کسب چنین مدال‌ها و رتبه‌هایی باید چه شرایطی داشته باشد؟ 

یک ورزشکار در رشته‌هایی مانند دوومیدانی که واقعا رشته سختی‌‌ است، باید در کنار امکانات، استعداد، علاقه، همت و غیرت و صبوری داشته باشد. من سختی‎ زیاد کشیده‎ام، خیلی روزها 2 شیفت تمرین داشتم و از طرفی کمبود امکانات ورزشی باعث شده بود شرایط سختی را تحمل کنم. با این شرایط از تمریناتم دست نکشیدم و ادامه دادم و چون علاقه و عشقی که به رشته ورزشی‌ام داشتم، کمک کرد موفق شوم و به هدفم برسم. از مسئولان استانی و شهرستانی نیز انتظار داریم به ورزشکاران جوان بیشتر اهمیت بدهند و برای آنها امکانات فراهم کنند و مربی خوب، برنامه خوب و تغذیه مناسب در اختیار داشته باشند، چراکه کل این فاکتورها دست به دست هم می‌دهند تا یک ورزشکار خوب به یک نتیجه خوب برسد و رشد کند. هرچند من با تغذیه و امکانات ناچیزی به اینجا رسیدم و فقط تلاش سرسختانه خودم باعث موفقیتم بود. 

 چه برنامه‎ای برای آینده دارید؟ 

با برنامه و تمرینات فشرده‎تر و سخت‌تری همین مسیر را ادامه می‌دهم. مسابقات زیادی پیش رو دارم که یکی از آنها تورنمنت ۲۰۲۱ در آمریکاست و تلاش می‌کنم در این مسابقات نشان طلا را به دست بیاورم.

 استقبال از شما هنگام کسب مقام جهانی و بازگشت به کردستان چگونه بود؟

استقبال بسیار خوبی از من شد، خدا را شاکرم و ممنونم از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند و من را سربلند کردند. 

چه مشکلات و کمبودهایی را در مسیر موفقیت خود می‌بینید؟ 

خدا را شاکرم که توانستم نتیجه تمامی زحماتم را بگیرم. قطعا هر ورزشکاری دغدغه‎هایی دارد و شایع‎ترینش مشکلات مالی است. از مسئولان و دست‎اندرکاران ورزش و رشته دوومیدانی انتظار دارم به ورزشکارانی مثل من بیشتر توجه و کمک‌ کنند تا آنها نیز بتوانند با فراهم کردن امکانات لازم بهتر و با علاقه بیشتر ورزش را ادامه دهند و به عناوین و مقام‌‌های بالاتری دست یابند. یکی از مشکلات سد راه ورزشکاران حرفه‎ای در کردستان، تنگناهای مالی است.
در برخی نقاط کشور حضور حامیان مالی خوشفکر و دلسوز این مشکل را تا حدودی رفع کرده است و همین‎جا از هم‎استانی‌‌هایم که توانایی مالی دارند درخواست می‎کنم از جوانان ورزشکار و همشهریانشان که در سطح حرفه‌ای ورزش می‌کنند حمایت کنند، زیرا برخی از رشته‎های ورزشی جهانی و المپیکی است و این ورزشکاران جوان کردستان می‎توانند پیام‌رسانان خوبی برای جامعه ما باشند. همچنین از خانواده خودم و مربیان عزیزم «سوران محمدی» و «حسین نثاری» برای تمام زحماتی که برایم کشیده‌اند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم ذره‌ای از زحمات آنها را جبران کنم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید