• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79380
+
-

شبکه آب و فاضلاب شهرکرد نوسازی می‌شود

جلسه شورای شهر شهرکرد به‌ منظور بررسی وضعیت شبکه آب و فاضلاب این شهر و لزوم توجه به نوسازی این شبکه برای جلوگیری از هدررفت آب برگزار شد.

به گزارش فارس، «فرهاد پیرمحمدی» در این جلسه از نصب رایگان 2 هزار کنتور خانگی در چهارمحال‌وبختیاری خبر داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد کنتور حدود 6 میلیارد ریال است که هزینه آن از محل تبصره 3 شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهری شهرکرد تأمین می‌شود.
رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد با بیان این‌که 5 هزار کنتور آب دارای اشکال در این شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: رفع عیب کنتورها باعث جلوگیری از هدررفت آب می‌شود.

«حیدر علیپور» در ادامه جلسه با بیان این‌که بسیاری از شبکه‌های آب آشامیدنی در شهرکرد فرسوده است، گفت: این فرسودگی باعث تخریب زیرساخت‌ها می‌شود، بنابراین نوسازی شبکه انتقال آب هزینه کمتری نسبت به تعمیر پی در پی این شبکه دارد.
رئیس شورای شهر شهرکرد ادامه داد: سالانه 10 میلیون متر مکعب آب از دشت شهرکرد خارج می‌شود، این در حالی است که تنها 2 میلیون متر مکعب از آن برای آشامیدن مصرف می‌شود.

تسریع در اجرای پروژه انتقال آب بن- بروجن، مهار روان‌‌آب‌ها، رسیدگی به وضعیت جمع‌آوری فاضلاب در ناحیه غرب شهرکرد و رساندن آب کوهرنگ به منابع تأمین آب ناحیه غرب شهرکرد از دیگر خواسته‌های اعضای شورای شهر شهرکرد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید