• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79376
+
-

نرخ بیکاری در   کاشان ۲۰ درصد کاهش یافت

فرماندار ویژه کاشان از کاهش ۲۰ درصدی آمار بیکاری این شهرستان در سال‌جاری به نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا «علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی» در نشستی خبری افزود: این امر از جمله اثرهای بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید بوده است.

وی بیان کرد: ۱۰ واحد صنعتی با بیش از ۲ هزار نفر اشتغال که به علت‌های گوناگون مانند رکود اقتصادی و نداشتن قدرت رقابت با کالاهای خارجی، از چرخه تولید خارج شده بودند، امسال دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: برای ۷۶۷ نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان اشتغال ایجاد شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته (۲۱۸ نفر) بیش از 3 برابر افزایش داشته است.
وی همچنین شمار افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری در پنج ماه گذشته را یک هزار و ۸۱۷ نفر عنوان کرد و یادآور شد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۸ نفر بود. 

مرتضایی قهرودی در ادامه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از جمله منطقه ویژه اقتصادی، بهره‌برداری از ندامتگاه جدید کاشان، ایمن‌سازی و تامین روشنایی آزادراه کاشان - قم – اصفهان، ارتقای سایر راه‌ها و توسعه صنعت گردشگری را از جمله اولویت‌های نیمه دوم سال‌جاری است.
وی اجرای کمربندی کاشان- آران‌وبیدگل، توجه ویژه به صنعت فرش، اجرای طرح حرم تا حرم و ارتقای سطح دانش و رفاه کارکنان دولت در شهرستان به عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد.

فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر دیدارهای مردمی اظهار کرد: ۲۲۰ مصوبه پیش‌تر در این نشست‌ها و دیدارها تصویب شده که با پیگیری بازرسی، تاکنون ۶۰ درصد آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرایی شده است. پروژه‌های اجرا شده بیشتر مربوط به حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری و انتظامی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز از صادرات ۲۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۹ کشور جهان خبر داد و گفت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.
«مسعود خاندایی» افزود: سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون دلار کالا از کاشان به کشورهای خارجی صادر شد و این شهرستان پس از اصفهان، بالاترین آمار صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: شهرستان کاشان از نظر تعداد مجوزهای صادر شده در بخش صنعت بین استان‌ها رتبه ۲۷، از نظر شمار شاغلان رتبه ۲۴ و از نظر میزان سرمایه‌گذاری در رتبه ۲۲ قرار دارد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به سهم ۳۰ درصدی زنان از بازار کار اضافه کرد: ۳۳ درصد از نیروی کار این شهرستان کارگران غیربومی هستند که از سایر استان‌ها به منطقه مهاجرت کرده‌اند.

به گفته وی، تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی در شهرستان کاشان ۷۸ هزار نفر است که با خانواده‌های زیر پوشش به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد.
خاندایی با اشاره به وجود ۱۲۰ واحد معدنی شامل سنگ و کانی‌های فلزی و غیرفلزی یادآور شد: شهرستان کاشان دارای سه شهرک صنعتی، چهار ناحیه و هشت منطقه صنعتی است که سالانه ۲۰۰ نوع کالا تولید و صادر می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید