• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79286
+
-

رونمایی سند ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد

«معصومه ابتکار»: آسیب‌های زنان این استان در برخی مسائل مشابه میانگین کشوری است و در برخی دیگر از مسائل مانند خودکشی برجستگی دارد

خبرخوان
رونمایی سند ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری در سفری یک‌روزه به یاسوج سند «ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد» را رونمایی کرد. به‌ گزارش همشهری، سند ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی استان رونمایی شد.

«معصومه ابتکار» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با تلاش و پیگیری‌های فراوان واحد امور بانوان استانداری تدوین شد. 
«احد جمالی» با اشاره به آسیب‌شناسی در حوزه بانوان افزود: آسیب‌های زنان در کهگیلویه و بویراحمد در برخی مسائل وضعیتی مشابه میانگین کشوری داشته و در برخی دیگر از مسائل مانند خودکشی برجستگی دارد که در این زمینه کارهای پژوهشی انجام شده است.

فرماندار بویراحمد هم در این نشست گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد محدودیت منابع برای بانوان وجود ندارد و بانوان کارآفرین در کنار مردان به فعالیت مشغول هستند.
 «شاهرخ کناری» با اشاره به برخی مشکلات حوزه زنان بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ استان به معضل تبدیل شده و تاب‌آوری زنان ما نسبت به نسل‌های گذشته بسیار کم شده است.

 وی با بیان این‌که سند ارتقای وضعیت زنان استان مبتنی بر واقعیت‌های امروز و چشم‌اندازهای آینده است عنوان کرد: اگر در گذشته مطالعات پراکنده در این حوزه داشتیم، امروز تدوین این سند در ارتقای ظرفیت زنان ما تاثیرگذار است.


استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات حوزه زنان 

«حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأکید بر این‌که باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات حوزه زنان استفاده شود گفت: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره مهم است و ما بر این باوریم که بانوان به عنوان نیمی از جامعه باید متناسب با جمعیتشان در عرصه‌های مختلف حضور داشته 
باشند. 

وی بیان کرد: بانوان نیز مانند آقایان توانمندی کار دارند و به طور قاطع پیگیرم مدیران کلی که یکی-‌ دو معاون دارند از ظرفیت بانوان به عنوان حداقل یکی از معاونان خود استفاده کنند. استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌های خوبی در حوزه اشتغال به‌ویژه در بخش‌های صنایع دستی و گیاهان دارویی دارد که با شرایط بانوان هم سازگار است. باید از این قابلیت‌ها استفاده شود.


طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در نشست با فعالان سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

 ابتکار افزود: در قالب طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده، تسهیلگران با فراگیری آموزش‌های بلندمدت طرح، اقدام به عملیاتی‌سازی اهداف می‌کنند. وی با اشاره به اجرای ۳۸ طرح با پوشش زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این طرح‌ها زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های مختلف در حوزه زنان است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این‌که استان سرمایه‌های ارزشمندی در خود دارد خاطرنشان کرد: باید از این قابلیت‌ها برای ارتقای شاخص‌ها و رشد جایگاه اجتماعی زنان و خانواده بهره برد. ابتکار با بیان این‌که نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق جایگاه اجتماعی زنان محسوس است تصریح کرد: دولت نگاه مناسبی به این موضوع داشته و فضا برای سازمان‌های مردم‌نهاد در چارچوب حقیقی و نگاه مستقل فراهم است.

وی بر تعامل و فعالیت برنامه محور برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای توسعه استان تاکید و عنوان کرد: سند توسعه وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد و این سند در تمام استان‌ها با در نظر گرفتن شاخص‌ها و شرایط هر استان اجرا می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید