• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79236
+
-

صدور حکم غیرقطعی حبس و اعدام برای ۲ عضو گروهک تروریستی

 دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم غیرقطعی ۲ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به حبس و اعدام صادر شده است. 

حجت‌الاسلام «علی موحدی‌راد» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این ۲ نفر به نام‌های «امین. ب» و «عبدالحکیم. ک» به اتهام محاربه، عضویت و همکاری با گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم شده‌اند؛ اما این حکم غیرقطعی است. 

 وی ادامه داد: باوجود این‌که حکم صادر شده غیرقطعی است و وکلای متهمان برابر قانون اجازه اعتراض را دارند، عده‌ای در فضای مجازی دست به هوچی‌گری و القای افکار منفی و خلاف واقع زده‌اند که عملاً این افراد قصد دارند با به بازی گرفتن افکار عمومی و انتشار اخبار کذب، التهاب‌آفرینی کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: این ۲ متهم نیز همانند سایر افراد می‌توانند نسبت به حکم صادرشده اعتراض کنند که وکیل یک نفر از آن‌ها نیز اعتراض خود را اعلام کرده و متهم دوم نیز بیش از ۲ هفته دیگر مهلت دارد تا نسبت به حکم تقاضای بازبینی بدهد که پس از آن به منظور بررسی دقیق‌تر پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود. 

 وی تصریح کرد: این پرونده پس از ارسال، به صورت دقیق‌تر در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود و اگر نیاز به تغییر داشت این کار انجام خواهد شد؛ اما اگر حکم صادره در دادگاه انقلاب زاهدان به تایید دیوان عالی هم برسد طبیعتا لازم‌الاجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید