• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79220
+
-

نصب علائم کمک‌ناوبری در کانال بندر شهید بهشتی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله اول عملیات بویه‌گذاری و نصب علائم کمک‌ناوبری کانال دسترسی به بندر شهید بهشتی چابهار با موفقیت به پایان رسید. 

به گزارش همشهری «سیدحسن ابراهیمی» افزود: با توجه به بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، این عملیات برای تامین ایمنی آبراه‌ها و ورود و خروج ایمن کشتی‌های با آبخور بالا به این بندر انجام شد. 

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام‌شده پس از لایروبی کانال دسترسی، پروژه به آب‌اندازی بویه‌های کانال و علائم کمک‌ناوبری در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در این عملیات 4 عدد بویه مشخص‌کننده محدوده کانال و 2 عدد بویه در محدوده حوضچه بندر شهید بهشتی به آب ‌انداخته شد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تعیین محدوده عملیاتی کانال دسترسی بندر شهید بهشتی را از جمله اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: بویه‌گذاری این کانال با تکیه بر توان عملیاتی نیروها و شناورهای ملکی بندر انجام شد. 

ابراهیمی گفت: در آینده نزدیک با تامین علائم جدید، مرحله دوم به آب‌اندازی بویه و علائم کمک‌ناوبری بندر شهید بهشتی اجرایی می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید