• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79230
+
-

تصویب برنامه جامع سلامت هرمزگان

برنامه جامع سلامت استان هرمزگان، یک سند بالادستی در جغرافیای استان است که زیر نظر استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تدوین و تصویب شده و در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد. این سند مهم با ۲۲ رأی در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان تصویب شد. 

به گزارش ایرنا، رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش مرگ و میر در گروه‌های مختلف جامعه، کاهش بار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن‌ها، کاهش بار ناشی از بیماری‌های واگیر، بهبود وضعیت سلامت روانی، نشاط و سرمایه اجتماعی و حفاظت مالی از ساکنان استان در برابر هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین اهداف این برنامه است. 

دکتر «علی حیرانی» افزود: برنامه جامع سلامت هرمزگان با هدف ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت تدوین و تصویب شده است. 

وی بیان کرد: برای تحقق اهداف کلان برنامه جامع سلامت استان، ۱۲ راهبرد تعریف شده که ذیل این ۱۲ راهبرد، ۸۴ برنامه وجود دارد و برای این ۸۴ برنامه ۸۸۵ فعالیت و پروژه تعریف شده است. 

حیرانی گفت: بهبود ساز و کارهای مدیریت نظام سلامت در استان، ترویج شیوه زندگی سالم، بهبود وضعیت تغذیه و امنیت غذایی، بهبود وضعیت سلامت روانی و اجتماعی مردم و جامعه، بهبود وضعیت سلامت کار و محیط ‌زیست انسانی، کنترل بیماری‌های غیرواگیر و پیشگیری از سوانح و حوادث از جمله راهبردهای این برنامه است. 

حیرانی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم در افق برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور یک هم‌فکری بین‌بخشی از طریق پیام‌گزاران سلامت در استان انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید