• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79215
+
-

برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه 28 شهریورماه در عنبرآباد خبر داد. 

به گزارش ایسنا «محمدباقر اسلامی» در تشریح جزئیات این همایش افزود: سومین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای اجرای مفاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت با رویکرد کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت در شهرستان عنبرآباد برگزار می‌شود. 

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان گفت: دین‌باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه و کاهش کجروی، ناهنجاری و جرائم مستلزم بازتعریف نقش نهادهای مذهبی و مردمی است. 

وی عنوان کرد: برای اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خشونت، دادگستری استان طی چند سال اخیر برنامه‌ها و اقداماتی از جمله برگزاری همایش ملی «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها»، برگزاری گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان، انعقاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار با امضای مسئولان ارشد استان و ائمه جمعه و سران طوایف جنوب و شرق استان، برگزاری نشست هم‌اندیشی فرمانداران و بخشداران جنوب و شرق استان طراحی و اجرا کرده است. 

معاون رئیس کل دادگستری استان در تشریح عملکرد اقدامات پیشگیرانه در جنوب و شرق استان کرمان گفت: آمارها بیانگر این واقعیت است که آمار قتل در جنوب استان کرمان 18 درصد کاهش یافته است. 

وی از کاهش 17 درصدی آمار قتل در شرق استان در 4 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش 56 درصدی آمار قتل در جنوب استان در 4 ماهه سال جاری نسبت به سال 96، جمع‌آوری تعداد 691 سلاح غیرمجاز و دستگیری تعداد 1600 محکوم متواری از زمان اجرای این طرح تاکنون خبر داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید