• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79152
+
-

ارتقای پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در خراسان شمالی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ارتقای پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی مقطع ابتدایی در استان خبر داد.  به گزارش ایسنا «عباس سعیدی» در تشریح وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: چندین دستگاه حمایتی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان حمایت می‌کند، از جمله این دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی ادامه داد: با مساعدت آنها توانستیم پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان را به بالای ۹۸ درصد ارتقا دهیم. ۲ درصد باقیمانده جزو کسانی بودند که یا آدرس اشتباه داده یا به دلایلی مهاجرت کرده بودند.  سعیدی در خصوص نحوه پیدا کردن افراد بازمانده از تحصیل بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در آبان آماری از ثبت احوال دریافت می‌کند که مشخص می‌شود چه تعداد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده‌اند. این اداره طبق همین آمار، نیروها را برای رصد اعزام می‌کند. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان این‌که دلایل مختلفی در خصوص بازماندن از تحصیل در مقطع ابتدایی وجود دارد، افزود: از جمله این دلایل می‌توان به مشکلات مالی، بیماری و مسائل متعدد فرهنگی اشاره کرد.  سعیدی با اشاره به این‌که در شهرستان‌ها دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقاطع متوسطه اول و دوم شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: عوامل و مشکلاتی همچون ازدواج زودهنگام، مهاجرت و استفاده از دانش‌آموزان به عنوان نیروی کار در ترک تحصیل یا بازماندن از تحصیل تاثیرگذار است. این مسئول افزود: با پیگیری‌ها در مناطق عشایری و ورود دادستان شهرستان، جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تسهیل شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید