• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79130
+
-

گسترش گلخانه‌های خراسان شمالی

گسترش گلخانه‌های خراسان شمالی

سطح کنونی کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی ۵۰ هکتار است و مسئولان بخش کشاورزی استان برای ایجاد ۱۵۰ هکتار گلخانه دیگر تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند.  به گزارش ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: خراسان شمالی ۱۵۰ هزار هکتار عرصه زراعی آبی دارد. بنابراین ۵۰ هکتار سطح کشت گلخانه‌ای در این استان چندان مطلوب نیست و باید برای توسعه آن تلاش بیشتری شود. 

«محمدجواد تشکری» یکی از رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی در سالیان اخیر را گسترش کشت گلخانه‌ای دانست و گفت: اکنون ۱۵ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور وجود دارد که ۳ هزار هکتار آن در سال گذشته ایجاد شده است. 
وی با اشاره به بحران جدی در منابع آب، حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای را ضروری عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، تا ۳۰۰ متر مربع مجوز می‌دهد و با اعطای تسهیلات ۷ درصدی با بازپرداخت ۷ ساله، از محل صندوق ذخیره ارزی از فعالان این بخش حمایت می‌کند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: قبلا برای صدور مجوز گلخانه ۲۸ مورد استعلام صورت می‌گرفت که دریافت آن بسیار زمان‌بر بود ولی حالا تعداد این استعلام‌ها کاهش یافته است و طی یک هفته دریافت و متقاضی به بانک معرفی می‌شود.  سطح گلخانه‌های استان خراسان شمالی که تا سال ۹۲ فقط ۱۰ هکتار بود، پایان سال گذشته به ۵۰ هکتار رسید. تولید گلخانه‌های استان شامل 4۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۴۲ هزار شاخه گیاه گلدانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید