• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79124
+
-

در حاشیه سیاست

نگویید: «من معتقدم» 
آیت‌الله سیدمصطفی محقق‌داماد طی سخنانی در مراسم «شب روشنگری دینی» گفت: امان از زمانی که مدیریت جامعه به‌دست کسانی باشد که جاهلند و ندانند که جاهلند. خدایا آن روز را برای هیچ ملتی نیاور. چرا که روزگاری تلخ‌تر از این برای ملت وجود ندارد که عده‌ای جاهل توجه نداشته باشند که جاهلند. از این بدتر و فاجعه‌آفرین‌تر زمانی است که کسانی جاهل باشند و ندانند جاهلند و این جهل خود را به خدا ببندند و برای خدا جاهلی کنند و به نام خدا خون ریخته و سرببرند. به گزارش جماران، وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: به جای اعتقاد، فکر بنشانید و دیگر نگویید «من معتقدم» بلکه بگویید «من چنین فکر می‌کنم». اگر بگویید «من چنین فکر می‌کنم» با دیگری هم گفت‌وگو خواهید کرد، اما اگر بگویید «من معتقدم» دیگر با کسی گفت‌وگو نمی‌کنید و کسی هم با شما گفت‌وگو نخواهد کرد.

  لوطی‌گری را باید از ناطق‌نوری یاد گرفت
اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور و عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین با انتقاد از مخالفت‌ها و تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد، گفت: افرادی که به رئیس‌جمهوری حمله می‌کنند همراه ترامپ هستند، چون ترامپ برای ضربه ‌زدن به اقتصاد ایران همه تلاشش را می‌کند. ترکان درباره رویکرد سیاسی رئیس‌جمهور هم گفته: در واقع روحانی، روحانی است و مشی خود را دارد. ما نباید از روحانی انتظار داشته باشیم اصلاح‌طلب باشد، بلکه باید انتظار داشته باشیم به این رویه متعادل خودش عمل کند و تحت‌تأثیر فشارهای گروه‌های افراطی هم قرار نگیرد. وی در بخشی از اظهارات خود گفته: مردانگی و لوطی‌گری آقای ناطق را باید یاد بگیریم. وقتی در انتخابات سال ۷۶ با آقای خاتمی رقابت کرد و بازنده شد چه کرد؟ فردای انتخابات تبریک گفت و هر جا که لازم بود به دولت خاتمی کمک کرد.

  رهبری،  ایده تندروها را خنثی خواهد کرد
عباس عبدی ، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره میزان مشارکت در انتخابات آتی مجلس، کاهش مشارکت را به نفع تندروها دانست و گفت: اگر مشارکت پایین بیاید به‌نظر من عوارض بسیار منفی برای ثبات کلی جامعه ایجاد خواهد شد؛ با این حال اعتقاد دارم که رهبری نظام نسبت به این ویژگی حساسیت فراوانی دارند و به‌طور جدی تمهیداتی را برای افزایش مشارکت درنظر خواهند گرفت و این، ایده تندروها را خنثی خواهند کرد.

   بنی صدر می‌گفت: عراق جرأت جنگ با ایران را ندارد
امیرحسین ولی‌وند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه بنی‌صدر یک نظامی آگاه و کارکشته نبود که بتواند مسائل نظامی را تحلیل کند، گفت: وقتی‌که ارتش گزارش‌های تحرکات نظامیان بعثی را به بنی‌صدر می‌داد او می‌گفت: شما ارتشی‌ها مسئله را بزرگ می‌کنید، عراق جرأت جنگ علیه ما را ندارد.(ایسنا)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید