• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79100
+
-

آغاز نخستین ارزیابی جهانی برای ثبت راه‌آهن ایران در یونسکو

میراث جهانی
آغاز نخستین ارزیابی جهانی برای ثبت راه‌آهن ایران در یونسکو

ارزیابی‌های یونسکو برای ثبت جهانی میراث صنعتی راه‌آهن ایران آغاز شد و در نخستین اقدام، ارزیابان ایکوموس برای بازدید میدانی از مسیر راه‌آهن ایران به کشورمان سفر می‌کنند.
محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام این خبر گفته است که ارزیابان ایکوموس (شورای جهانی حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی) از اوایل مهر در ایران حضور می‌یابند و حدود 2هفته در ایران به بررسی میدانی مسیر راه‌آهن ایران می‌پردازند.
به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، او افزود: ارزیابان ایکوموس در بازدید میدانی خود از این پرونده، گزارش‌های خود را به ایکوموس برای بررسی پرونده نامزدی میراث صنعتی راه‌آهن به‌عنوان نخستین پرونده میراث صنعتی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ارائه خواهند کرد.
طالبیان گفت: ارزیابان در مدت حضور خود به بررسی میدانی پرونده میراث صنعتی راه‌آهن شامل کلیه مستحدثات وابسته به راه‌آهن، موزه‌ها، ایستگاه‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، خط آهن و میراث‌فرهنگی و طبیعی واقع در کریدور راه‌آهن در این پرونده می‌پردازند. پرونده میراث صنعتی راه‌آهن ایران قرار است در سال ۲۰۲۰ به‌منظور ثبت جهانی به یونسکو ارائه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید