• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79065
+
-

افتتاح ساختمان پلیس گردشگری دریزد

پلیس
افتتاح ساختمان پلیس گردشگری دریزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به بهره‌برداری از ساختمان استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد در هفته اول مهرماه گفت: این مکان با اعتباری بالغ بر 2هزار میلیون ریال بهره‌برداری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، «سید مصطفی فاطمی» با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی محل استقرار پلیس توریسم در بافت تاریخی یزد اظهار کرد: مرمت این مکان تا پایان شهریور ماه به پایان می‌رسد و هفته اول مهر ماه، همزمان با هفته گردشگری و نیروی انتظامی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: سرقت و بی‌احترامی به گردشگران، تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی و گران‌فروشی از دلایل ایجاد پلیس توریسم یا پلیس گردشگری برای اولین بار در شهر یزد است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان این‌که مکانی در بافت تاریخی شهر یزد برای استقرار پلیس توریسم اختصاص یافته است تصریح کرد: این مکان از سوی دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌‌های تاریخی میراث فرهنگی کشور که زمینی بلااستفاده در بافت بود بازسازی و تجهیز خواهد شد.
فاطمی در پایان امنیت را مهم‌ترین رکن گردشگری خواند و گفت: نیروهای پلیس مسلط به زبان‌های خارجی و آشنا به مسائل گردشگران در بافت جهانی یزد مستقر می‌شوند و نقش بزرگی را در پیشبرد اهداف تنها شهر ثبت جهانی شده ایران خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :