• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79060
+
-

پروژه‌های عمرانی اصفهان روی ریل پیشرفت

مدیریت شهری
پروژه‌های عمرانی اصفهان روی ریل پیشرفت

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی شهر در مسیر پیشرفت قابل قبولی قرار گرفته و هر جای شهر را نگاه کنیم پروژه‌ای در حال اجراست.  به گزارش ایمنا، «قدرت‌الله نوروزی» اظهار کرد:  عملیات حفاری خط 2 مترو اصفهان از دارک آغاز شده است و تا پنج‌شنبه این هفته دستگاه  T B M (حفار) از ایستگاه دارک به زینبیه می‌رسد و از آن عبور خواهد کرد.  وی با اشاره به احداث حلقه حفاظتی شهر یا همان رینگ چهارم اظهار کرد: رینگ چهارم شهر با سرعت در حال احداث است و 3 منطقه ۱۰، ۱۴ و ۱۵ در خصوص آزادسازی مسیر آن فعالیت دارند.  شهردار اصفهان افزود: عملیات آزادسازی مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۰ به اتمام رسیده، در منطقه ۱۴ رو به اتمام است و در منطقه ۱۵ نیز عملیات آزادسازی آغاز شده است. 

نوروزی گفت: از مجاورت کارخانه قند تا جاده فرودگاه حدود 7 هزار متر‌مربع در عرض ۷۰ تا ۸۰ متر باید آزادسازی شود. در این زمینه جلسه‌ای با معتمدان محلی منطقه ۱۵ برگزار شد. یکی از مباحث مطرح‌شده همراهی شهروندان در آزادسازی مسیر رینگ چهارم بود تا دسترسی برای امکانات رینگ زودتر فراهم شود. 

وی با بیان این‌که پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر که هر 2 هفته یک بار برگزار می‌شود، در محل نمایشگاه بزرگ اصفهان تشکیل شد و از روند احداث و پیشرفت قابل توجه این پروژه بازدید کردیم.  این مسئول با بیان این‌که سهامدار بخش عمده شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان شهرداری است، ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح نمایشگاهی هستیم که می‌تواند مرکز تحول تجاری، گردشگری، رونق و اشتغال در اصفهان باشد و در بخش‌های مختلفی از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف تاثیر بگذارد. 


اصفهان، مرکز مبادلات خواربارفروشی کشور می‌شود

شهردار اصفهان گفت: واحدهای مجتمع صنفی عمده‌فروشان خواربار، خشکبار و مواد غذایی اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌توانند مرکز تبادلات تجاری مهم کشور در عرصه خواربارفروشی باشند. 
نوروزی در خصوص معضل ترافیک باید راهکارهایی ارائه شود تا حجم ترافیک در شهر کاهش یابد و ترددها تسهیل و آرامش در شهر برقرار شود. 

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات ترافیکی در شهر مربوط به تجمع برخی مشاغل و صنوف در شهر است، افزود: در این باره سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان محلی را در میدان مرکزی میوه و تره‌بار فراهم کرده و ۱۱۱ واحد راه‌اندازی کرده است تا عمده‌فروشان خواربار و خشکبار خیابان‌های جهاد، عبدالرزاق و ولی‌عصر (عج) به این محل نقل مکان کنند. 

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای بهره‌برداری از این واحدها آغاز شده است، البته به همکاری کسبه نیز نیاز داریم. 
نوروزی گفت: واحدهای مجتمع صنفی عمده‌فروشان خواربار، خشکبار و مواد غذایی اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌توانند مرکز تبادلات تجاری مهم کشور در عرصه خواربارفروشی باشند. امیدواریم با همکاری مردم شاهد چنین مرکزی در شرق اصفهان باشیم تا آن منطقه تحت‌تاثیر این تحولات رونق خوبی پیدا کند.  وی یادآور شد: همچنین شهرداری اصفهان به استقبال فصل بازگشایی مدارس رفته و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است تا هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطار شهری برای ارائه خدمات مناسب با هدف سهولت در رفت‌وآمد دانش‌آموزان آماده شود. 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان برای حمل‌ونقل حتی‌الامکان از مترو استفاده کنند، زیرا کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد. 


راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه 

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که از دریافت هزینه اضافه به دلیل نداشتن شارژ کارت‌های بلیت اتوبوس گلایه داشت، گفت: تلاش می‌کنیم بین شهروندان و به ‌ویژه بین رانندگان و مسافران مودت و دوستی افزایش یابد و رابطه خوبی برقرار باشد.  نوروزی تاکید کرد: نداشتن شارژ کارت بلیت نباید به مشاجره بین مسافر و راننده منجر شود، زیرا شایسته شهروندان اصفهانی نیست. 

وی ادامه داد: معمولا هنگامی که شارژ کارت بلیت مسافران به اتمام می‌رسد راننده از کارتی که در اختیار دارد استفاده می‌کند، البته بازرسان کارت بلیت‌ها نیز امکان شارژ کارت بلیت مسافران را دارند.  شهردار اصفهان با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت «صاایران» افزود: بر اساس این قرارداد تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم جمع‌آوری خودکار کرایه و سیستم مکان‌یاب خودکار وسایل نقلیه نصب و راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه شود.  نوروزی یادآور شد: با اجرایی شدن سیستم‌های جدید حتی اگر کارت بلیت شارژ نداشته باشد تا 3 بار امکان استفاده از کارت وجود دارد، زیرا پس از شارژ مجدد میزان بدهی شهروند کسر خواهد شد.
 

توزیع عادلانه خدمات

شهردار اصفهان با اشاره به نارضایتی شهروندان از اجرا نکردن پیاده‌روسازی خیابان معلم واقع در خیابان حکیم شفاهی دوم گفت: در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای پیاده‌روسازی این خیابان پیش‌بینی خواهد شد. 

وی با بیان این‌که تاکنون پروژه‌های پیاده‌روسازی در بسیاری از خیابان‌های منطقه ۱۰ از جمله ضلع شمالی خیابان جی، خیابان فرسان و عسکریه انجام شده است، افزود: در خیابان عسکریه یک پارکینگ مشارکتی در حال احداث بوده تا مشکلات ترافیکی خیابان کاهش یابد.  نوروزی از تکمیل پروژه خیابان‌سازی خیابان هفت تیر واقع در خیابان پروین اعتصامی خبر داد و تصریح کرد: توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر مورد توجه مدیران شهری است.  شهردار اصفهان با اشاره به دلیل آسفالت نشدن خیابانی در مجاورت مسجد قدس واقع در عاشق‌آباد منطقه ۱۲ ادامه داد: در حال حاضر خیابانی در شهر وجود ندارد که آسفالت نشده باشد حتی در محله حصه نیز تمام معابر آسفالت شده است، از این رو احتمال این‌که این خیابان در محدوده حریم منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان و زمین‌های کشاورزی باشد وجود دارد و باید بررسی لازم توسط مدیر منطقه انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید