• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78536
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/34x4
+
-

فاجعه فروش در روز سینما


در روزی که به بهانه روز ملی سینما بلیت فیلم‌ها نیم‌بها بود، فروش سینماها آماری تأسف‌برانگیز را ثبت کرد.
به گزارش ایسنا، طبق آمار اعلام‌شده در سامانه فروش ایران، سینماهای کشور در روز جمعه 22شهریورماه که پس از چند روز تعطیلی دوباره باز شده بودند و بلیت‌هایشان هم به‌خاطر روز ملی سینما نیم‌بها بود با افت فروش محسوسی روبه‌رو بودند که البته این افت فروش فقط مخصوص همین یک روز نبوده، ولی به‌نظر می‌رسید بلیت نیم‌بها تماشاگر بیشتری را به سینماها می‌کشاند که نبود تبلیغات خوب هم به این اتفاق دامن زد.
نکته جالب توجه در آمار فروش روز جمعه این است که بسیاری از این فیلم‌ها بازیگران مطرح و چهره‌ای دارند که در هر برنامه و رویدادی که باشند مخاطبان زیادی برای عکس و امضای یادگاری‌گرفتن از آنها جمع می‌شوند، ولی حضورشان در فروش فیلم‌ها یا کشاندن تماشاگر به سینما تأثیر چندانی ندارد.
در بین این فیلم‌ها میزان فروش تنها فیلم دفاع‌مقدسی روی پرده یعنی «صدای منو می‌شنوید؟» قابل تامل‌تر است که در روز تعطیل با بلیت نیم بها، فقط 5نفر تماشاگر داشته است.
فیلم «روسی» ساخته جدید امیرحسین ثقفی با بازی امیر آقایی، طناز طباطبایی و صابر ابر در تهران ١٦,٢٦٦,٠٠٠ تومان فروش داشته و در سراسر کشور مجموعا ٢٢,٩٩٣,٠٠٠ تومان.
«ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی مجموعا ٩٥,٠٦٥,٠٠٠ تومان فروش داشته است.
«قسم» به کارگردانی محسن تنابنده با بازی مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی و حسن پورشیرازی رقم فروش کل٦٦,٧٣٢,٠٠٠ تومان را در این روز کسب کرده و «قصر شیرین» رضا میرکریمی با بازی حامد بهداد٣٥,٣٩٦,٠٠٠ تومان در این روز ویژه فروش کرده است.
«شکستن همزمان بیست استخوان» جمشید محمودی با بازی محسن تنابنده، فرشته حسینی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی در سراسر کشور در روز جمعه ٢٣,٢٠٢,٠٠٠ تومان فروخته است.
 این آمار عجیب و حداقلی فروش در این مناسبت مهم با بلیت نیم‌بها در مورد فیلم‌های «جانان»، «سرکوب» و سایر فیلم‌های روی پرده هم مصداق دارد.
جالب اینکه به تازگی جمعی از مدیران پردیس‌های سینمایی در بیانیه‌ای از ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمای ایران که باعث فرار سرمایه‌گذاران ساخت سینماها و توقف فعالیت پردیس‌های سینمایی ایران و تعطیلی آنان خواهد شد، ابراز نگرانی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید