• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78467
+
-

کافه مجلس

کنایه کواکبیان به پناهیان
 در پی انتقادات اخیر علیرضا پناهیان، سخنران اخیر خطبه‌های نمازجمعه تهران از مجلس و دولت، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در توییتی کنایه‌آمیز نوشت: «اصول 84 و 86 قانون اساسی، نماینده مجلس را در برابر کل ملت مسئول و او را در اظهارنظر و رأی خود کاملا آزاد دانسته و هیچ‌کس حق تعقیب و توقیف وی را در مقام ایفای وظایف نمایندگی‌اش ندارد؛ لذا بر سخنرانان تهدید‌کننده جناح در نماز جمعه و یا صداوسیما در این زمینه حرجی نیست».

  مجلس دهم آقا ندارد
غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران، با بیان اینکه در بدو تشکیل مجلس دهم هنوز 3فراکسیون هم تشکیل نشده بود اما مشخص بود که این مجلس آقا ندارد، گفت: برخی از بزرگان تصور می‌کردند یک لیست را که ارائه کرده‌اند پس پیروز شده‌اند. مثلا لیست امید حدود ۱۸۰ نفر را شامل می‌شد اما یکی از این افراد آقای علی لاریجانی بود، بنابراین مشخص بود که او زیر بلیت آقای محمدرضا عارف قرار نمی‌گیرد. به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: در آن زمان تنها به برد در برابر جناح مقابل فکر شد و اساسا برنامه‌ای برای پس از پایان انتخابات تعیین نشده بود. بنابراین این مجلس تکلیفش از نظر من مشخص است.

  شائبه انتخاباتی طرح استان‌های جدید
رسول خضری، نماینده پیرانشهر و سردشت، با بیان اینکه تقسیمات کشوری جزو وظایف وزارت کشور است از نمایندگان و کاندیداهای انتخابات مجلس خواست از این موضوع بهره‌برداری انتخاباتی نکنند. او با اشاره به مطرح شدن طرح آذربایجان مرزی در مجلس به ایسنا گفت: حتی تبدیل یک دهستان به شهر جزو تقسیمات کشوری است و باید توسط وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد.
  نظارت برسازمان زندان‌ها مطالبه مردمی است 

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی، معتقد است: طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه، مطالبه مردم و افکار عمومی جامعه برای نظارت بر امور زندان‌ها و زندانیان بوده و به لحاظ منطقی و حقوقی نیز امکانپذیر است.نماینده شیراز همچنین طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه‌قضاییه را موجب نظارت مردم و مجلس بر امور زندان‌ها دانست.(ایرنا)

  گفت‌وگوی ملی بر سر انتخابات
احمد مازنی، نماینده تهران، با بیان اینکه «میثاق‌نامه انتخاباتی گفت‌وگوی ملی» در حال تهیه است، به ایلنا گفت: روش انتشار و اشاعه آن هم در همین شورا مورد بحث قرار می‌گیرد. همزمان درون مجلس هم مجمع گفت‌وگوی ملی را تشکیل داده‌ایم که از یک جمع ۲۵ نفره از طیف‌های مختلف تشکیل شده است و تاکنون 6جلسه از این مجمع نیز برگزار شده و زمان‌های ثابتی دارد که در روز و ساعت مشخص از ایامی که مجلس نشست دارد، برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید