• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78424
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NNyK
+
-

ساماندهی کاشت گوجه‌فرنگی بهاره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین از آغاز ساماندهی کاشت محصول گوجه‌فرنگی بهاره مطابق با الگوی کشت و سقف سطوح ابلاغی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «مهدی همتی» با بیان این‌که توزیع بذر دولتی برای محصولات سبزی و صیفی مانند گوجه‌فرنگی از سیاست‌های اعمالی برای رصد و کنترل دقیق سطح زیر کشت و تولید این محصولات است گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده 2 میلیون و ۴۰۰ هزار دانه بذر گوجه‌فرنگی به قیر و کارزین تخصیص یافت. به گفته او، بذور تخصیصی از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، هیبرید بریویو، هیبرید باسیمو و هیبرید برنتا بوده که سابقه کشت در اراضی قیر و کارزین را دارد.

همتی با بیان این‌که در سال زراعی جاری بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داشته است بیان کرد: سقف سطح زیر کشت ابلاغی برای گوجه‌فرنگی بهاره در قیر و کارزین طی سال زراعی آینده حدود ۲۵۰ هکتار است. 

او تصریح کرد: کشاورزان گوجه‌کاری که در سامانه جامع پهنه‌بندی اراضی کشاورزی ثبت‌نام شده‌اند در صورت تمایل برای کاشت بهاره این محصول به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند. به دلیل محدودیت زمانی صدور حواله و معرفی کشاورزان مشمول از ۲۳ شهریور آغاز می‌شود و هر حواله در یک مدت پنج‌روزه معتبر خواهد بود.

همتی ادامه داد: به علت استانی بودن و محدودیت زمانی در توزیع و تحویل بذور، در صورت جذب نشدن کامل محموله بذر، سهمیه این شهرستان لغو می‌شود و به کشاورزان دیگر نقاط استان اختصاص خواهد یافت.
در قیر و کارزین به دلیل شرایط ویژه و مناسب اقلیمی هر سال سطح بسیار وسیعی بیش از هزار هکتار به کشت بهاره و پاییزه محصولات صیفی اختصاص می‌یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید