• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78417
+
-

اجرای طرح «یک گلخانه برای هر روستا» در اصفهان

در استان اصفهان
اجرای طرح «یک گلخانه برای هر روستا» در اصفهان

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی طرح «یک گلخانه برای هر روستا» در استان اجرا و وام‌های کم‌بهره به متقاضیان داده می‌شود.

«علی رحمانی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که گردشگری روستایی نقش مهمی در توانمند‌سازی مردم محلی و رونق و رشد اقتصادی دارد، اظهار کرد: در استان اصفهان ۲۰ روستا ظرفیت توسعه گردشگری را دارند و با اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانستند نقش مهمی در مهاجرت معکوس داشته باشند. وی با بیان این‌که این تعداد می‌تواند به ۱۰۰ روستا افزایش یابد، ابراز کرد: دهیاری‌ها و بخش خصوصی می‌توانند از این ظرفیت بهره گیرند و طرح‌های خود را در توسعه گردشگری روستایی به دفتر امور روستایی ارائه دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان این‌که روستای ابیانه، خوروبیابانک، خفر، حسن رباط توانستند با اقامتگاه‌های بوم‌گردی در توسعه گردشگری روستایی موثر واقع شوند، تصریح کرد: بخش خصوصی علاقه‌‌مند به احیا و توسعه گردشگری روستایی می‌تواند با مرمت و بازسازی بافت تاریخی و خانه‌های روستایی به رشد و توسعه روستا یاری رساند.

وی افزود: از طرح‌های مهم امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان می‌توان به طرح «هیات‌های اندیشه‌ورز» اشاره کرد که دهیار موظف است در شاخه‌های عمرانی، گردشگری، فرهنگی و اجتماعی از معتمدین روستا که متخصص هستند مشاوره بگیرد و در اتاق‌های فکر برای آینده روستا تصمیم گرفته شود.

رحمانی با اشاره به این‌که ارزش افزوده بودجه امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی برای توسعه روستایی افزایش یافته است  ابراز کرد: با افزایش بودجه، طرح‌های عمرانی در روستاها دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که از طرح‌های مهم دیگر دفتر امور روستایی طرح «یک گلخانه برای هر روستا» است، تاکید کرد: در این طرح با حمایت وزارت جهاد و کشاورزی و پرداخت وام‌های کم‌بهره و همچنین همکاری نظام مهندسی کشاورزی و همت دهیاری‌ها در روستاهایی که شرایط احداث گلخانه را دارند در جهت اشتغال پایدار، گلخانه احداث خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید