• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78413
+
-

بیشترین خسارت بی‌آبی در روستاهای تفت

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: شهرستان تفت و روستاهای آن بیشترین میزان خسارت بی‌آبی و خشکسالی در استان را متحمل شده‌اند و این امر مهاجرت‌های بی‌رویه را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش مهر، «کمال دهقانی فیروزآبادی» اظهار کرد: بی‌آبی و خشکسالی موضوع جدیدی در یزد نیست اما موضوع این است که یزد دیگر مانند گذشته یک جمعیت ثابت ندارد و به واسطه ایجاد کارخانه‌های بسیار، پذیرای مردم از شهرهای مختلف کشور است. وی با بیان این‌که جمعیت در استان یزد در حال افزایش است و مشکل بی‌آبی و خشکسالی همچنان بر قوت خود باقی است، افزود: شهرستانی مانند تفت که در واقع باغ‌شهر استان به شمار می‌رود، بیشترین میزان خسارت را از بی‌آبی متحمل شده است.

نماینده تفت و میبد در مجلس با بیان این‌که موضوع فقط خشکسالی‌هایی نیست که گریبان کشاورزان را گرفته ، تصریح کرد: مردم روستاهای شهرستان تفت برای تامین آب شرب نیز با مشکلات جدی مواجه هستند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 روستای شهرستان تفت که بیشترین تعداد روستاهای استان را نیز در خود جای داده، با تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد: البته شرایط نسبت به قبل بهتر شده اما مردم هنوز با دشواری‌های بسیاری مواجه هستند. رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که استان یزد به‌ویژه صنعت آن با برق پیدا کرده‌اند، افزود: برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها پیشرفت‌های 95 درصدی دارند اما اکنون با مشکل برق مواجه شده‌اند و اگر این خدمت به آنها داده شود، کار و تولید خود را آغاز می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید