• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78403
+
-

پایان نزاع 2 ساله 2 طایفه شادگانی

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از پایان اختلاف و درگیری و برقرای صلح و سازش بین 2 طایفه در شهرستان شادگان پس از کشته شدن 8 نفر خبر داد. به گزارش ایسنا، «عبدالعباس زبیدی‌نیا» اظهار کرد: در سال ۹۶ دو طایفه در شادگان به دلیل اختلاف جزئی با هم درگیر شدند که به درگیری گسترده بین آنها تبدیل شد. وی تصریح کرد: در نتیجه این اختلافات و درگیری‌ها 8 نفر کشته و 4 نفر مصدوم شدند. این درگیری‌ها همچنین به تخریب منازل طرفین منجر شد.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع این 2 طایفه به شورای حل اختلاف برای مصالحه بین آنان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر با همکاری شورای حل اختلاف شهرستان‌های شادگان و کارون و ریش‌سفیدان و معتمدان محلی وارد عمل شدند و پس از برگزاری چند جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، در جلسه‌ای با حضور رئیس دادگستری و دادستان شادگان و جمعی از مسئولان محلی، بین 2 طایفه صلح و سازش برقرار کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: در این جلسه طرفین هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش‌آمده را کنار بگذارند. زبیدی‌نیا ادامه داد: از تلاش و کوشش رئیس دادگستری، دادستان شادگان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر شادگان و کارون و معتمدان و ریش‌سفیدان برای برقراری صلح و سازش میان این 2 طایفه تشکر می‌کنم و از عموم مردم می‌خواهیم که در کنار شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه همکاری و تعامل خوبی داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید