• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78396
+
-

بازسازی ۱۲۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در سمنان

مدیر کل بنیاد مسکن سمنان: در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات ساخت و بازسازی واحدها تا پایان سال به اتمام می‌رسد

مسکن
بازسازی ۱۲۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در سمنان

مدیر کل بنیاد مسکن سمنان با بیان این‌که 1200 خانه روستایی و شهری آسیب‌دیده از سیل امسال در حال بازسازی است گفت: نخستین واحد مسکونی بازسازی شده در روستای تویه دامغان افتتاح شد.

«علیرضا فلاحی» درگفت‌وگو با مهر افزود: کار مرمت و بازسازی این خانه‌ها در دستورکار قرار گرفته که طبق پیش‌بینی‌ها در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات ساخت واحدها تا پایان سال تکمیل و تعدادی نیز بعد از فصل سرما به اتمام می‌رسد.


پرداخت تسهیلات به متقاضیان

مدیر کل بنیاد مسکن سمنان با بیان این‌که برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است اظهارکرد: بنیاد مسکن 8 تن سیمان رایگان نیز در اختیار مالکان قرار داده است تا نسبت به تکمیل واحدهای خود اقدام کنند. 

فلاحی با اشاره به این‌که نخستین واحد مسکونی آسیب‌دیده روستایی و شهری شهریور امسال در روستای تویه دامغان افتتاح شد بیان کرد: این واحد با متراژ ۸۴ متر‌ مربع و به صورت درجا‌سازی صورت گرفته که روند ساخت این واحد 2 ماه طول کشیده است.  وی با بیان این‌که بنیاد مسکن به عنوان نهاد حمایتی در کنار مردم خسارت‌دیده از سیل خواهد بود اضافه کرد: افراد متقاضی می‌توانند با دریافت تسهیلات لازم نسبت به تکمیل واحدهای خود اقدام کنند. بنابراین تکمیل این تعداد واحد به همت و اراده متقاضیان وابسته بوده و بنیاد مسکن تا پایان بازسازی همه واحدهای آسیب دیده درکنار مردم خواهد بود.

فلاحی با اشاره به این‌که تسهیلات ارائه‌شده با کارمزد 4 درصد است افزود: از مردم ساکن در روستاهای استان سمنان انتظار می‌رود نسبت به اخذ تسهیلات لازم تا قبل از شروع فصل سرما اقدام کنند تا زمستان را بتوانند در واحدهای خود اسکان یابند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید