• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78385
+
-

ساخت 2 هزار خانه در بافت فرسوده لرستان

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: 2 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان ساخته می‌شود. «برزو بردی‌نشین» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که تولید مسکن در بافت‌های فرسوده اقدامی ملی است، اظهار کرد: سهمیه لرستان در این زمینه 2 هزار واحد بوده که قرار است یک‌سری از واحدها در اراضی دولتی و یک‌سری هم به صورت خودمالک‌ها (افرادی که در بافت‌های فرسوده ملک، زمین یا خانه دارند) ساخته شوند.

وی ادامه داد: برای ساخت خودمالک منازل در شهرستان‌های خرم‎آباد و بروجرد به متقاضیان 60 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. به انبوه‌سازان هم برای هر واحد 100 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود. بردی‌نشین با بیان این‌که این طرح ملی کل شهرستان‎های استان را شامل می‌شود و فعلا شهرستان‌‎های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز در این برنامه قرار دارند، گفت: متقاضیان نوسازی ِ ساکن در محلات واقع در بافت‎های ناکارآمد شهری برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی لرستان افزود: اعتباری که برای این منظور به لرستان اختصاص داده شده 43 میلیارد تومان است که تاکنون 20 درصد آن تخصیص یافته و بناست دولت از محل صندوق توسعه ملی این مهم را تقبل کند. این مسئول اظهار کرد: بابت هر واحد در این طرح بانک 40 میلیون تومان پرداخت می‌کند و دولت نیز 9 درصد یارانه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید