• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78374
+
-

احداث۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان

این سو و آن سوی گیلان
احداث۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از در حال ساخت بودن ۱۰۲ واحد بوم‌گردی با ظرفیت ایجاد 359 فرصت شغلی در این استان خبر داد. به گزارش مهر «شهرود امیرانتخابی» سهم زیرساخت‌های گردشگری روستاهای گیلان را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ پروژه تاسیسات گردشگری گیلان در حال اجراست که از این تعداد بیش از ۲۰۰ پروژه مربوط به روستاهاست.

 این پروژه‌ها در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های اقامتی پذیرایی در حال ساخت هستند.این مسئول با اشاره به برخی پروژه‌های اجرایی در روستاهای گیلان از سال 1388 تاکنون گفت: این پروژه‌ها شامل راه‌سازی، آبرسانی، تامین روشنایی و محوطه‌سازی فضاهای گردشگری بوده که برای اجرای آنها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: با توجه به افزایش سالانه مسافران و گردشگران ورودی به استان و به منظور رونق کسب و کار روستایی، برای آسان‌سازی فرایند صدور موافقت اصولی اولیه برای افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۳۰ آذر 1396 تفاهم‌نامه‌ای استانی بین معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن و اداره کل میراث فرهنگی گیلان منعقد شده که بر همین اساس و به منظور پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌ها، تاکنون ۳۶ جلسه کمیته بوم‌گردی استان برگزار شد. 

این مسئول ادامه داد: در این جلسات ۶۲۵ پرونده دارای شاخص‌های اقامتگاه بوم‌گردی و معیارهای قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی به تایید رسید و موافقت اصولی اولیه برای آنها صادر شد.امیرانتخابی افزود: در این مدت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای ۳۵۹ نقر موفق به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز تاسیس و آغاز عملیات ساخت شدند. از این تعداد ۳۲ واحد بوم‌گردی در روستاها با اشتغال‌زایی ۱۴۳ نفر، موفق به دریافت مجوز بهره‌برداری 6 ماهه از معاونت گردشگری این اداره کل شدند و در حال ارائه خدمات به بوم‌گردان هستند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۴۰ واحد بوم‌گردی دیگر نیز در استان به بهره‌برداری برسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید