• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78371
+
-

ساخت بارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت

این سو و آن سوی گیلان
ساخت بارانداز حمل کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ گفت: در صورت تملک اراضی، قابلیت بارانداز ویژه حمل و تخلیه انواع بار و کالا در ایستگاه راه‌آهن رشت واقع در منطقه فلکده ایجاد می‌شود. به گزارش تسنیم «علی خدایی» ایجاد قابلیت بارانداز در ایستگاه راه‌آهن رشت واقع در منطقه فلکده را برای توسعه ظرفیت‌های ریلی این مسیر امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: مساحت زمین مورد نظر برای ایجاد بارانداز در ایستگاه راه‌آهن فلکده رشت 30 هکتار است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل راه‌آهن شمال‌2 با جدیت پیگیر تحقق این پروژه است و نظر مجموعه استانداری گیلان هم نسبت به راه‌اندازی بارانداز مثبت ارزیابی می‌‌شود. استانداری گیلان در مقابل تقاضای اداره کل راه‌آهن شمال‌‌2 پیشنهاد داد که پیش از اتخاذ هر تصمیمی، ابتدا پروژه ایجاد بارانداز در این زمین 30 هکتاری توسط مشاور طرح مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل کریدور شمال- جنوب و استفاده از حداکثر ظرفیت مسیر ریلی آن برای حمل‌و‌نقل کالا و بار بیان کرد: اتصال ایران به کشورهای CIS تا فنلاند و صادرات و واردات انواع کالاها با شبکه راه‌آهن در این مسیر مزیت‌های زیادی برای کشورمان به همراه دارد. خدایی به بهره‌برداری از فاز نخست راه‌آهن قزوین-رشت و استقبال فعالان تجاری و اقتصادی برای حمل کالاهای خود از طریق این خط ریلی اشاره کرد و گفت: از زمان افتتاح این پروژه بزرگ، تاکنون شاهد درخواست‌های زیادی برای حمل کالا و بار از طریق راه‌آهن قزوین-رشت هستیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌2 از حمل شمش آهن، ورق‌های MDF، نهاده‌های دامی و طیور توسط راه‌آهن قزوین-رشت و تخلیه آن در ایستگاه فلکده رشت خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر به‌ علت نبود امکانات ویژه بارانداز و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، حمل و تخلیه انواع بارها در ایستگاه فلکده رشت به‌ صورت محدود انجام می‌شود.وی با بیان این‌که شرایط راه‌آهن قزوین-رشت در فاز نخست فعالیت آن فقط در حوزه حمل مسافر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هنوز مجموعه حمل‌و‌نقل بار و کالا در این مسیر ریلی تکمیل نشده، اما امیدواریم در صورت مساعدت و همکاری استانداری گیلان روند انجام و تحقق این امر تسهیل شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید