• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78348
+
-

تور ایران - آذربایجان، بدون دوچرخه‌سواران تبریزی

دبیر هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی:تیم‌های تبریزی برای حضور در سی و چهارمین دور این مسابقات ثبت‌نام نکردند

گفت‌وگوی ورزشی
تور ایران - آذربایجان، بدون دوچرخه‌سواران تبریزی

سی و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان در حالی برگزار می‌شود که هیچ تیمی از آذربایجان‌ شرقی به عنوان میزبان برگزاری این مسابقات بین‌المللی در آن شرکت نمی‌کند و این موضوع دوره جدید را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیر هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان ‌شرقی در گفت‌وگو با آناج  در واکنش به این موضوع اظهار کرد: به خاطر این‌که این تور به صورت نیمه‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، فقط تیم‌هایی مجوز حضور دارند که در اتحادیه جهانی ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به عدم ثبت‌نام تیم‌های استان در سال جاری میلادی، در دوره سی و چهام از آذربایجان‌ شرقی و تبریز نماینده‌ای نداریم. 

«ناصر هوشیار» افزود: تیم‌های تبریزی در 33 دوره گذشته تور ایران – آذربایجان، غیر از یک یا 2 دوره که دوره سی و سوم را نیز شامل می‌شود، همیشه صاحب سکو بوده و بیشترین مقام قهرمانی را کسب کرده‌اند و به طور کلی عدم حضور نماینده‌ای از استان آذربایجان‌ شرقی در این مسابقات اتفاقی تلخ و تاسف‌آور است.

وی از کاهش مراحل سی و چهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان طبق بخش‌نامه اتحادیه جهانی و حضور نداشتن نماینده‌ای از تبریز در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: این مسابقات با تلاش مسئولان در موعد مقرر از 10 تا 14 مهرماه طی 5 مرحله برگزار می‌شود و باعث خرسندی است که به عنوان معتبرترین تور کشور و قدیمی‌ترین تور قاره آسیا با برگزاری مستمر وارد دوره سی و چهارم خواهد شد.  

این مسئول درباره کاهش مراحل این تور در دوره جدید نسبت به دوره‌های قبلی بیان کرد: این تغییر طبق بخش‌نامه اتحادیه جهانی اعمال شده است و این‌طور نیست که از طرف مسئولان مسابقات باشد. با نظر این اتحادیه، تور سی و چهارم در 5 مرحله برگزار می‌شود و علت آن نیز ساماندهی تورهاست که تغییرات در سطح مسابقات نیز اجتناب‌ناپذیر است. 

هوشیار درباره چرایی تغییر مسیرهای تور سی و چهارم گفت: مسئولان فنی تور برای جذابیت مسابقات چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. در سنوات گذشته مسیر ارومیه به ارس در مسافت حدود 215 کیلومتر برگزار می‌شد که واقعا سخت و طاقت‌فرسا بود. از سوی دیگر، نیروی انتظامی استان آذربایجان ‌غربی تامین امنیت این مسیر را قبول نمی‌کرد که این عوامل در تغییرات صورت‌گرفته نقش داشتند. 

دبیر هیات دوچرخه‌سواری استان در واکنش به برگزاری این مسابقات در مهرماه نیز گفت: در این باره مواردی چون تقویم فدراسیون جهانی و عدم تداخل زمانی با تورهای دیگر دخالت داشته است. از سوی دیگر، در چند سال اخیر که تور ایران - آذربایجان در مهرماه برگزار شده، شرایط خوبی داشته است و تیم‌های شرکت‌کننده نیز ابراز رضایت کرده‌اند.  

هوشیار از برگزاری همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در تبریز هم خبر و ادامه داد: این همایش با شعار «دوچرخه، بهترین وسیله حمل ‌و نقل پاک» و «هر شهروند یک دوچرخه» روز جمعه 29 شهریورماه راس ساعت 10 از مقابل دانشگاه تبریز آغاز می‌شود و در پارک شمیم پایداری به خط پایان می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید