• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78340
+
-

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مشگین‌شهر و مغان

در استان
تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مشگین‌شهر و مغان

با هدف رونق گردشگری در مشگین‌شهر و مغان 5 مسیر گردشگری و یک اکوکمپ عشایری ایجاد می‌شود. به گزارش ایرنا، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تعریف 5 مسیر گردشگری در این شهرستان اظهار کرد: این مسیرهای گردشگری می‌تواند موجب رونق اقتصادی ۴۵ روستا در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی شود.

«ایمانعلی ایمانی» افزود: مسیر شهر قصابه تا آقبلاغ شامل روستاهای قصابه، خراوان، بلوس، خورشیدآباد، ساچلو، اندرزق، مجنده، عور و آقبلاغ، مسیر دوم گردشگری شامل روستاهای حیق، احمد بیگلو، قره‌باغلار، صاحب‌دیوان، تبنق، جبدرق و نصرآباد و مسیر دیگر را نیز روستاهای قره‌درویش، آلنی، بیجق، آقدرق، قشلاق‌تنگ، یوسف خانکندی، نوری‌کندی، آقاخان‌کندی، شکر کندی، کنگرلو تا مشگین‌شهر را شامل می‌شود.

وی مسیر چهارم پیش‌بینی شده را هم شامل مسیر روستاهای فخرآباد، انار، بنه‌لر، داشکسن، لاهرود، جهادآباد، آلنی و قره‌درویش و مسیر شهرستان اهر تا مشگین‌شهر از مسیر سه‌راهی کلیبر، ورگهان و روستاهای اهر(باباجان، شیرپیت، شیشه، داشبلاغ مغار، مغار، دستور) و روستاهای مشگین‌شهر(ساریخانلو، کوجنق، قره‌باغلار، قورت‌تپه، پریخان) عنوان کرد.

ایمانی تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌های مسیرهای تعریف شده با هدف رونق اقتصادی روستاها مورد تأکید است و امید می‌رود دستگاه‌های اجرایی یاریگر باشند. مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله‌سوار مغان هم از احداث اکوکمپ عشایری در روستای گلی‌بولاغ بخش مرکزی این شهرستان با حضور بخش خصوصی خبر داد. «فرنام حامد» گفت: برای راه‌اندازی این اکوکمپ، منابع طبیعی ۲۰ هکتار زمین در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

حامد با بیان این‌که مکاتباتی در زمینه تخصیص زمین انجام شده و بعد از تخصیص، سرمایه‌گذار عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کند اظهار کرد: در این مجموعه آلاچیق، فضاهای سنتی، محل ارائه غذاهای سنتی و ورزش‌های بومی محلی و در فازهای بعدی ورزش‌های هیجانی احداث می‌شود. به گفته این مسئول، با هدف تأمین زیرساخت‌ها نیز فرمانداری اردبیل تخصیص اعتبار را متعهد شده و به‌ویژه در احداث سرویس بهداشتی بخش خصوصی حمایت می‌شود. وی با اشاره به طبیعت کم‌نظیر روستای گلی‌بولاغ افزود: راه‌اندازی اولین سایت پروازی پاراگلایدر در این روستا مطرح شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید