• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78336
+
-

ارشق در گذر از محرومیت

بخشدار ارشق: با تکمیل طرح‌های توسعه از جمله آب‌رسانی، عمرانی و زیربنایی انتظار مهاجرت معکوس و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را داریم

بخش ارشق از توابع مشگین‌شهر که به شهر فرش و بافته‌های داری مشهور است با تدبیر و تلاش مسئولان و اهالی در گذر از محرومیت قرار گرفته و امیدوار به توسعه و پیشرفت روزافزون است. به گزارش ایسنا، بخشدار ارشق با بیان این مطلب و با اشاره به خشک شدن برخی از منابع آب در این بخش و تلاش برای تأمین آب روستاهای متعدد از چشمه‌ها و قنات این بخش به‌ویژه منطقه رحیم‌بیگلو اظهار کرد: با وجود خشک شدن بسیاری از منابع سطحی آب، چاه‌ها و قنوات همچنان 85 روستا از آب این چشمه گوارا استفاده می‌کنند و مسئولان شهرستان قول داده‌اند تا از طریق سد سبلان آب روستاهای مختلف را تأمین کنند.

«ظاهر نوری» در مورد ثبت 10 اثر تاریخی و باستانی این شهر در فهرست آثار ملی از مجموع 104 اثر و بنای تاریخی واقع در این منطقه عنوان کرد: در این زمینه با همکاری میراث فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز شده که قطعا به ثبت آثار بیشتر کمک خواهد شد.

نوری یکی از نتایج خوب توسعه منطقه را آغاز مهاجرت معکوس به سمت رضی و ارشق و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: ما در این شهرستان 2500 بافنده فرش داریم و کارگاه‌های فرش‌بافی در این منطقه به صورت گروهی و انفرادی فعال هستند.

وی از هزینه‌کرد 12 میلیارد تومانی برای فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در این شهرستان خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته و همزمان با ایام هفته دولت 7 پروژه عمرانی با هزینه‌کرد 15 میلیارد تومان به بهره‌‌برداری رسید و همچنان عمران و آبادانی این شهرستان در دستور کار است.

این مسئول با اشاره به فعال شدن ناحیه صنعتی رضی و تلاش برای راه‌اندازی واحد تولید پوشاک همچنین حضور سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای مختلف اظهار کرد: در واحد تولید پوشاک که آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، بیش از 300 نفر فرصت اشتغال پیدا می‌کنند و در کنار آن با راه‌اندازی فازهای بعدی برای 500 نفر فرصت اشتغال در این مجموعه تولیدی فراهم می‌شود.

بخشدار ارشق با قدردانی از حمایت ویژه استاندار اردبیل از ناحیه صنعتی رضی و فعالیت 5 واحد تولیدی در این مجموعه بیان کرد: تولید قطعات بتنی نیز با سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته تا در این واحد تولیدی نیز در فازهای مختلف 1500 نفر مشغول کار شوند.

نوری در مورد واگذاری 70 درصد این ناحیه صنعتی به مساحت 17 هکتار با قیمت بسیار پایین و مناسب گفت: سرمایه‌گذاران در این ناحیه صنعتی از 13 سال معافیت مالیاتی بهره‌مند شده و نیمی از مبالغ زمین برای آنها با اقساط طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید