• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78325
+
-

صدور ۴هزار مجوز مشاغل خانگی در اردبیل

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور بیش از ۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد. به گزارش مهر «قاسم رحیمی» گفت: برای حمایت از اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار توانمندسازی و معرفی افراد برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های اداره کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در یک سال گذشته مجوز 4 هزار شغل خانگی در استان اردبیل صادر شده است افزود: در این بخش بیش از 1183 طرح تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند. مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل ارزش تسهیلات اعطایی را ۱۳۱ میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: در این بخش برای ۸۰۵ طرح در مجموع روستاهای استان تسهیلاتی به ارزش ۸۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رحیمی در تشریح چگونگی حمایت از واحدهای تولیدی استان بیان کرد: از محل تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز برای بیش از 2800 طرح، ۳۱۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. به گفته وی، دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان اردبیل با افزایش حدود 7 درصدی روبرو شده و در این بخش بیش از 1300 نفر نیز از بیمه بیکاری برخوردار شدند. این مسئول با بیان این‌که ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص سال گذشته صدور ۲۷ فقره پروانه کار یا تمدید آن انجام پذیرفته است اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۲ تبعه کارگر غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید