• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77748
+
-

سوگ عاشوراییان

مردم استان های همدان، زنجان و قزوین دیروز همزمان با عاشورای حسینی در سوگ شهادت امام حسینع به خیابان ها آمدند

مناسبت
سوگ عاشوراییان

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت و با شکوه خاصی در استان‌های قزوین، زنجان و همدان برگزار شد. 

به گزارش همشهری، در روز نهم و دهم محرم امسال مراکز 3 استان، شهرستان‌ها و روستاها حال‌وهوای حسینی به خود گرفته بود و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان‌های قزوین، زنجان و همدان به عزاداری پرداختند. 


شور دلدادگان حسینی در قزوین 

هزاران تن از شهروندان قزوینی هم‌زمان با روز تاسوعا و عاشورا به یاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) سقا و علمدار دشت کربلا و حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش گرد هم آمدند و به عزاداری پرداختند. 

مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قزوین با حضور هزاران تن از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خیابان شهدا برگزار شد. نماز ظهر روز عاشورا نیز به امامت آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین، با حضور عزاداران حسینی (ع) برگزار شد. 


برگزاری آیین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در همدان

در روز تاسوعا و عاشورای حسینی عاشقان حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) با تجمع در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و میادین شهرها و روستاها به سوگ نشستند. 

عزاداران حسینی در قالب هیات‌های مختلف مذهبی با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی اشک ماتم ریختند و صحنه پرشور عزاداری شهید مظلوم دشت کربلا را به تصویر کشیدند. 

همه مناطق استان همدان در روز تاسوعا و عاشورا سیاه‌پوش است و عاشقان اهل بیت (ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در هیات‌های عزاداری، اوج ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند. 


زنجان در ماتم امام سوم شیعیان گریست

مردم زنجان بعد از برگزاری مراسم باشکوه یوم‌العباس که ابعاد گسترده‌ای داشت، بار دیگر در روز تاسوعا و عاشورا با حضور در تکایا، بقاع متبرکه و هیأت‌های مذهبی ارادت خود را به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش نشان دادند. 

عزاداران حسینی از اقشار مختلف اجتماعی در حالی که از عمق جان بر سر و سینه می‌زدند، با زنده نگه داشتن یاد و نام سقای نینوا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) بار دیگر ثابت کردند از‌جان‌گذشتگی‌های یاران این امام همام تا ابدیت فراموش نخواهد شد. 

از نخستین ساعت‌های روز تاسوعا و عاشورا دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در شهر به راه افتادند و مداحان نیز با نوحه‌خوانی و یادآوری رنج‌ها و مصیبت‌های خاندان اهل بیت (ع) فضای حزن‌انگیزی را بر شهر حاکم کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :