• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77661
+
-

80 میلیارد ؛‌ هزینه قهرمانی چهارم!

حمیدرضا علیپور
بعد از اینکه برانکو ایوانکوویچ با کسب 3قهرمانی پرسپولیس را ترک کرد، حالا سرخپوشان امیدوار هستند تا با حضور سرمربی آرژانتینی جدید خود همچنان به‌عنوان مدعی لیگ ظاهر شوند و بتوانند چهارمین قهرمانی متوالی را کسب کنند اما این قهرمانی احتمالی می‌تواند تبعات مالی سنگینی را هم برای سرخپوشان به جا بگذارد، چون قراردادهایی که ایرج عرب با بازیکنان بسته و رفته، بندهای عجیب‌وغریبی دارد که در صورت قهرمانی پرسپولیس میلیاردها خرج روی دست باشگاه می‌گذارد.
ایرج عرب، مدیرعامل سابق پرسپولیس در پایان فصل گذشته بعد از اینکه نتوانست برانکو را مجاب به ماندن کند با انتقادات زیادی روبه‌رو شد، تا جایی که هواداران پرسپولیس با تجمع در مقابل باشگاه خواستار استعفای او شدند. عرب برای اینکه بتواند دل هواداران تیم را به‌دست بیاورد خیلی زود به سراغ تمدید قرارداد بازیکنان رفت و با حفظ اسکلت تیم قهرمان تلاش کرد تا در قامت مدیرعامل باشگاه، خودی نشان دهد اما شنیده می‌شود که مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس برای فرار از انتقاد تند هواداران پرسپولیس و حفظ بازیکنان تیم دست به اقداماتی زده که در صورت قهرمانی سرخپوشان می‌تواند برای این باشگاه بسیار خطرناک باشد.
گویا عرب در مذاکره با 5بازیکن پرسپولیس قرارداد آنها را طوری تنظیم کرده است که در صورت قهرمانی مجدد سرخپوشان در لیگ، مبلغ دستمزد و پاداش‌های این 5بازیکن به 8میلیارد تومان خواهد رسید. او همچنین قرارداد سایر بازیکنان اصلی تیم را نیز با احتساب آپشن قهرمانی نزدیک به 5میلیارد بسته است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه گرفت پرسپولیس اگر این فصل در کسب عناوین قهرمانی پوکر کند، مدیرعامل جدید باشگاه باید 40میلیارد تومان به 5بازیکن گران‌قیمت تیم پرداخت کند و 7-8بازیکن دیگر نیز مجموعا 40میلیارد از باشگاه طلبکار می‌شوند! یعنی قهرمانی چهارم برای پرسپولیس 80میلیارد تومان آب خواهد خورد.
  بیرانوند تأیید می‌کند: همه آپشن‌ها را بگیرم، بله!
علیرضا بیرانوند که یکی از 5بازیکن گران‌قیمت پرسپولیس است، در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی خود صراحتا این خبر را تأیید کرده است. بیرانوند در این خصوص گفته بود: «الان بحث است که می‌گویند قرارداد من 8-7میلیاردی است. قهرمانی، کلین‌شیت، درصد بازی‌ها و... آپشن‌هایی هستند که برای هر بازیکنی وجود دارند و اگر شما تمام آپشن‌ها را بگیرید تقریبا قراردادتان دوبرابر می‌شود. درباره قرارداد من هم اگر بتوانم تمام این آپشن‌ها را بگیرم دریافتی‌ام به آن عددی که در خبرها آمده، می‌رسد.»
  عرب ماند برای روز قهرمانی
محمدحسن انصاری‌فرد بعد از اینکه به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه جانشین ایرج عرب شد اعلام کرد عرب با وجود برکناری از مدیرعاملی همچنان در هیأت‌مدیره می‌ماند و به‌کار خود ادامه می‌دهد. شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس حاکی از این است که در کنار قرارداد شرکت بلیت‌فروشی، یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگار شدن عرب همین بحث قرارداد بازیکنان است و او باید در صورت قهرمانی احتمالی پرسپولیس پاسخگوی قراردادهایی باشد که با بازیکنان بسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید