• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77659
+
-

شروع با بازنده همیشگی

شروع با بازنده همیشگی

مسیر طولانی ایران برای صعود به جام‌جهانی2022 قطر از عصر سه‌شنبه با مصاف ایران و هنگ‌کنگ در زمین این تیم آغاز می‌شود. تیم‌ملی ایران در گروهC مسابقات مقدماتی با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج همگروه است و با توجه به اینکه کامبوج و هنگ‌کنگ ضعیف‌ترین تیم‌های این گروه به شمار می‌روند، رویارویی با این دو حریف در 2 بازی اول، گویای قرعه مناسب ویلموتس و تیمش در این ماراتن طولانی است. این رقابت‌ها پنجشنبه گذشته آغاز شد که ایران در شب اول مسابقات استراحت داشت. در شب اول رقابت‌ها، هر دو بازیِ گروه ایران با تساوی 1-1به پایان رسید. هنگ‌کنگ به زمین کامبوج رفت و عراق هم در زمین بحرین بازی کرد که هر دو بازی مساوی شد و حالا ایران در جدول رده‌بندی پشت سر 4تیم یک‌امتیازی است. ایران سیداول و سرگروه است و برای اینکه میخ صدرنشینی را از همین گام اول محکم بکوبد، با هدف یک برد مطمئن و پرگل به هنگ‌کنگ رفته است.
  3گل زدند و هو شدند!
ایران و هنگ‌کنگ در تاریخ 51ساله دوئل‌های خود در قاره آسیا فقط 4بار به مصاف هم رفته‌اند که طبعا هر 4بار ایران پیروز شده و هنگ‌کنگ حتی موفق به گلزنی هم نشده است؛ 2بازی در مقدماتی جام‌جهانی، یک بازی در مقدماتی جام‌‌ملت‌ها و یک بازی هم در دور نهایی جام‌ملت‌ها همه رویارویی‌های ایران با این حریف درجه‌سوم از شرق آسیا را تشکیل داده‌اند. جالب اینکه نخستین رویارویی 2تیم، نخستین بازی ایران در تاریخ جام‌ملت‌های آسیاست. سال1968که ایران برای نخستین‌بار پا به جام‌ملت‌های آسیا گذاشت در نخستین بازی باید با هنگ‌کنگ روبه‌رو می‌شد که این بازی در ورزشگاه امجدیه با 2گل همایون بهزادی و علی جباری به سود ایران تمام شد. یک دهه بعد، در مقدماتی جام‌جهانی1978ایران با هنگ‌کنگ همگروه شد که در هنگ‌کنگ 2بر صفر و در تهران 3بر صفر این تیم را شکست داد. جالب اینکه در تهران، تیم حشمت مهاجرانی در همان 35دقیقه اول 3گل به حریف زد اما وقتی در ادامه بازی کم‌انگیزه شد و گل دیگری نزد توسط هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی هو شد! آخرین مصاف ایران و هنگ‌کنگ نیز تنها رویارویی این دو تیم در یک زمین بی‌طرف بوده که در مقدماتی جام‌ملت‌های 1988آسیا رخ داده است. میزبان آن مسابقات کشور نپال بود و ایران با هدایت مرحوم پرویز دهداری توانست با گل‌های قایقران و مرفاوی حریف را شکست بدهد.
  سردار به‌جای طارمی
ترکیب اولیه ایران در مصاف با هنگ‌کنگ تا حدود زیادی قابل حدس است. بیرانوند، پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی، رضاییان، امیری، ابراهیمی، حاج‌صفی، طارمی، انصاری‌فرد، جهانبخش، کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی بازیکنانی هستند که در 2بازی تحت هدایت مارک ویلموتس مقابل سوریه و کره‌جنوبی در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند. از این جمع 13نفره مهدی طارمی مصدوم است و به صلاحدید ویلموتس در بازی با هنگ‌کنگ استراحت می‌کند. در عوض سردار آزمون بعد از رفع مصدومیت به اردو برگشته و می‌تواند به تیم ویلموتس اضافه شود. 11بازیکنی که باید عصر سه‌شنبه مقابل هنگ‌کنگ قرار بگیرند، احتمالا از همین جمع انتخاب می‌شوند. البته وریا غفوری هم در نزدیک‌ترین فاصله به ترکیب اصلی ایستاده است. مصاف ایران و هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه 19شهریورماه از ساعت16:30به وقت ایران آغاز می‌شود. منتظر پنجمین برد تاریخ ایران مقابل این حریف باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید