• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77597
+
-

دستگیری سارقانی که فقط به بیمارستان و مدرسه‌ها دستبرد می‌زدند


تحقیقات کارآگاهان پلیس درخصوص سرقت تجهیزات یکی از بیمارستان‌ها به دستگیری اعضای باندی منجر شد که علاوه بر این سرقت، به ده‌ها مدرسه در پایتخت نیز دستبرد زده‌اند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس در این‌باره از ساعت2 بامداد 18خرداد‌ماه امسال آغاز شد. یکی از مسئولان بیمارستان مسیح دانشوری در تماس با کلانتری164 قائم اعلام کرد که سارقان قطعات دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان به ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 500میلیون تومان را سرقت کرده‌اند. از همان زمان با حضور مأموران در محل حادثه بررسی‌ها در این خصوص آغاز شد اما سارقان هیچ ردی از خود به‌جا نگذاشته بودند.
با ادامه بررسی‌ها پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی فرستاده شد و نماینده بیمارستان به مأموران گفت: بیمارستان برای تجهیز بخش سی‌تی‌اسکن یک دستگاه خریده بود و چون دستگاه به‌صورت قطعات مجزا و در قسمت‌های مختلف نگهداری می‌شد، سارق یا سارقان با ورود به بیمارستان حدود ساعت2 بامداد قطعات اصلی دستگاه را سرقت کرده‌اند. مأموران در بررسی‌های میدانی دریافتند که محلی که سرقت در آنجا رخ داده فاقد دوربین مداربسته است و هیچ تصویری از عاملان این سرقت ثبت نشده است.
در شرایطی که تحقیقات بدون رسیدن به نتیجه مشخصی در جریان بود پرونده دیگری به پایگاه یکم ارسال شد که از دستبرد به تعدادی از مدارس شمال‌غرب تهران حکایت داشت. شواهد نشان می‌داد عامل این سرقت‌ها مردی به نام اصغر -40ساله- است. به همین دلیل وی در مخفیگاهش واقع در محدوده کاشانک دستگیر شد و اعتراف کرد با همدستی 4نفر دیگر به چندین مدرسه دستبرد زده است.
در این شرایط بود که 4همدستش دستگیر شدند و در جریان بررسی‌ها از یکی از آنها به نام صابر مشخص شد بیش از 8سابقه در پرونده‌اش ثبت شده و ممکن است دستبرد به بیمارستان مسیح دانشوری کار او باشد. هرچند او دست داشتن در این سرقت را انکار می‌کرد اما 2هفته بعد با ادامه بازجویی‌ها اعتراف کرد که شبانه دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان را سرقت کرده و آن را به یکی از دوستانش در سعادت‌آباد سپرده است. به این ترتیب گروهی از مأموران به محل نگهداری این دستگاه رفته و آن را کشف کردند.
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: علاوه بر سرقتی که یکی از اعضای این باند از بیمارستان مسیح دانشوری انجام داده بود، سایر اعضای باند در تحقیقات انجام‌شده به بیش از 10مورد سرقت وجه نقد در ساعات پایانی شب از مدارس شمال‌غرب تهران اعتراف کردند و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه34 تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید