• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7755
+
-

آرامش در روزهای سخت

حال و هوای همه روزهای زندگی، شاد و یا حتی معمولی نیست. بعضی روزها، از همان رختخواب برایمان تیره و تار است؛ بی‌حوصلگی از در و دیوار شهر خود را نشان می‌دهد و به‌راحتی نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

تعداد زیادی راه‌حل و ترفند برای مواجهه با لحظه‌های دشوار در زندگی وجود دارد اما متأسفانه در زمان سختی مفید و کمک‌کننده نیستند. در این مطلب سعی شده است تا تعدادی از راه‌های کمک‌کننده را جمع کنیم.

داشتن روزهای سخت و ناراحت‌کننده هیچ اشکالی ندارد. اینکه از زندگی انتظار داشته باشید همیشه عالی باشد، مثل این است که  بخواهید در اقیانوسی شنا کنید که هیچ جزر و مدی نداشته باشد. وقتی متوجه شوید که جزر و مد اقیانوس جزئی از همین اقیانوس است، آن‌وقت می‌توانید با واقعیت آن احساس راحتی کنید. به‌عبارت دیگر، زندگی ایده‌آل نیست اما خوب است. هدف ما نباید ساختن یک زندگی ایده‌آل باشد، بلکه هدف باید زندگی‌کردن یک زندگی غیرایده‌آل به طریقی اعجاب‌آور باشد. نگذارید درد و رنج یک موقعیت زندگی ناامیدتان کند. یکی از تکنیک‌ها این است که می‌توانید چشمان خود را برای دقایقی ببندید و ذهنتان را خالی کنید. شما فقط یک‌بار زندگی می‌کنید و نباید زمان محدود خود را صرف نگرانی درخصوص بی‌عدالتی‌های کاری، برخی روابط دوستانه مسموم، رانندگی نامناسب برخی راننده‌ها و در واقع چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید، کنید. نفس عمیق بکشید و سعی کنید به مشکل پیش آمده لبخند بزنید. باور داشته باشید که روزی خواهد رسید که به مسائل پیش آمده خواهید خندید. اگر با بستن چشمان خود نتوانستید نگرانی‌ها را دور کنید، عبادت کنید. دعا و عبادت گزینه مناسبی برای افرادی ا‌ست که نمی‌توانند با احساسات خود کنار بیایند و یا از اضطراب رنج می‌برند.

شاید نتوانید آدم‌ها و اتفاقاتی را که آزارتان می‌دهند، کنار بگذارید اما پیشنهاد می‌شود در این شرایط از دوستانتان فاصله نگیرید. آنها می‌توانند در روزهای سخت به شما آرامش دهند. مصاحبت با آنها تنش‌های درونی شما را کم می‌کند. حواستان باشد که قرار نیست آنها همیشه به غرغر‌های شما گوش دهند. درددلتان را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید آخر هفته‌ها به‌صورت دوره‌ای به همراه دوستان‌تان به تماشای فوتبال یا فیلم بنشینید.

هرچه میزان دوپامین خونتان کم باشد، در روز‌های سخت بیشتر احساس افسردگی خواهید کرد. برای افزایش هورمون‌های شادی‌آور در خونتان می‌توانید ورزش کنید. اینکه تمام روز یک جا بنشینید، اصلا برای ذهن و بدن‌تان خوب نیست. هر موقع که از خواب بیدار شدید، بلند شوید و چند دقیقه‌ای راه بروید. ورزش به همراه جمعی از دوستان شادی را در شما دو‌چندان می‌کند. ورزش چندین پیام‌رسان عصبی را بهبود می‌دهد؛ سروتونین و اندورفین نیز علاوه بر دوپامین افزایش زیادی خواهند یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید