• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77528
+
-

تولید ۶۰درصد عایق‌ رطوبتی کشور در مرکزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: ۶۰ درصد عایق‌های رطوبتی مورد نیاز کشور در استان مرکزی تولید می‌شود، اما سهم صادرات آن کمتر از ۲۰درصد است. به گزارش مهر، «منوچهر توسطی» در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک افزود: در این جلسه 2 دستور کار رسمی و یک دستور کار درحین جلسه مطرح شد. یکی از مصوبات این جلسه حل مشکل سند واحدهای تولیدی قطب صنعتی اراک بود و مقرر شد، دستگاه‌های مرتبط حداکثر تا 2 ماه آینده برای صدور اسناد مالکیت این واحدهای صنعتی اقدامات لازم را انجام دهند. وی بیان کرد: میزان قیر مصرفی در عایق‌های رطوبتی و ایزوگام در استان و کشور کمتر از یک درصد است و محدودیت‌هایی را برای صادرات در استان ایجاد کرده است.

توسطی گفت: ۶۰ درصد عایق‌های رطوبتی مورد نیاز کشور در استان مرکزی تولید می‌شود و سهم صادرات آن کمتر از ۲۰ درصد است. این عایق‌ها مشتریانی از کشورهای عراق و … دارند، اما خریداری قیر مورد نیاز از طریق بورس به یک معضل تبدیل شده که در این جلسه مقرر شد موضوع بورس حذف و در قالب مصالح ساختمانی از قوانین مرتبط با محصولات نفتی مبرا شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: تولیدکنندگان قیر استان با توجه به این‌که همه مواد اولیه را برای صادرات مصرف می‌کنند، اما بخشی را با عنوان ۹ درصد سرمایه در گردش تحویل می‌دهند که کاهش توان نقدینگی برای ادامه فعالیت را به دنبال دارد. در این جلسه مصوب شد به جای پرداخت نقدی ۹ درصد مالیات، ضمانت‌نامه بانکی تحویل بدهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید