• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77525
+
-

ساخت بوستان هزار هکتاری در قم

شهردار قم از بهره‌برداری بوستان هزار هکتاری شهر قم تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خدمات مناسبی در این بوستان از جمله باغ پرندگان، تله‌سیژ، تله‌کابین، باغ گیاه‌شناسی و غیره پیش‌بینی‌ شده است. به گزارش تسنیم، «سید مرتضی سقائیان‌نژاد» با اشاره به اهمیت توسعه شهر هوشمند افزود: زیرساخت‌های شهر الکترونیک در قم با قدرت در دست اقدام است و اکنون 90 کیلومتر فیبر نوری در شهر گسترده شده است.

 وی با بیان این‌که همه نرم‌افزارهای شهرداری جمع‌بندی و یکپارچه‌ شده است اظهار کرد: در سال 97، 17 خدمت و در سال 98 تعداد خدمات الکترونیکی 21 خدمت شده است، اما شهر الکترونیک شهروند الکترونیک می‌خواهد. شهردار قم با تأکید بر این‌که تاکنون استقبال مناسبی از خدمات الکترونیکی شهرداری نشده است عنوان کرد: شهرداری منطقه 5 به عنوان پایلوت در این زمینه در نظر گرفته‌ شده است که مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفته و هنوز مردم به‌صورت سنتی به دنبال دریافت خدمات هستند. 

وی توسعه شهر الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی را 2 هدف عمده در شهر هوشمند برشمرد و افزود: سامانه‌های زیادی از جمله میز خدمت الکترونیک، پرتال خدمات، شبکه الکترونیک خدمات، سامانه شفافیت و غیره در این زمینه پیش‌بینی‌ شده است، اما زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. سقائیان‌نژاد با تأکید بر این‌که طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان سال 1400 برنامه شهر هوشمند قم نهایی شده باشد بیان کرد: یکی از خدمات در این زمینه کارت شهروندی قم‌کارت است که از اول مهرماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

وی با بیان این‌که خدمات مختلفی شامل کیف پول، هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و برخی عوارض‌ توسط قم‌کارت قابلیت پرداخت دارد افزود: قم بعد از تهران، اصفهان و مشهد چهارمین کلان‌شهر کشور است که کارت شهروندی در اختیار مردم قرار می‌دهد. شهردار قم سرانه فضای سبز شهر قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سرانه فضای سبز شهر قم 20 متر به‌ازای هر شهروند است که باید این سرانه تا سال 1400 به 27 متر برسد. سقائیان‌نژاد با تأکید بر این‌که اکنون 356 بوستان در شهر قم وجود دارد گفت: برای رسیدن سرانه فضای سبز هر شهروند به 27 متر باید سالانه 250 هکتار فضای سبز افزوده شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها این کار در دست اقدام است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید