• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77520
+
-

احیای ۱۰ معدن راکد قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۷ معدن راکد در این استان وجود دارد که ۱۰ معدن تعیین تکلیف و تا پایان امسال احیا می‌شود.

 به گزارش ایرنا، «محمود سیجانی» با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت‌های معدن استان افزود: احیای معادن، به‌روزرسانی تجهیزات، کمک به ارتقای زیرساخت‌های معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی از موضوع‌های مورد تأکید در سند راهبردی رونق تولید قم در سال ۹۸ است.

وی اظهار کرد: توسعه پایدار و فراوری مواد معدنی استان از دیگر راهبردها در زمینه رونق تولید است که توسعه و تکمیل اکتشافات معادن طلا، مس و آهن، نوسازی و فعال‌سازی معادن کوچک و راکد برنامه‌ریزی ‌شده است.

سیجانی ادامه داد: استان قم در حوزه انجام نقشه‌برداری هوایی و همچنین ایجاد کمیته ‌احیا و راه‌اندازی معادن راکد جزو استان‌های پیشرو 
کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مزایده معادن تعیین تکلیف شده در ماه‌های آینده اظهار کرد: این معادن برای واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به مزایده گذاشته می‌شود تا با این کار برخی از معادن راکد استان تا پایان سال احیا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به وجود ۲ درصد ذخیره معدنی کشور درقم، بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی معادن استان تأکید کرد و گفت: از ۶۸ نوع ماده معدنی موجود در کشور، حدود ۳۰ نوع آن در قم است و در این میان معدن منگنز ونارچ، بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه  به شمار می‌رود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم فناوری را مهم‌ترین دغدغه و چالش موجود در حوزه معادن استان دانست و ادامه داد: افزایش بهره‌وری از معادن نیازمند ورود فناوری‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته و به‌روز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید