• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 اسفند 1396
کد مطلب : 7747
+
-

افزایش پرندگان در تالاب آلاگل

کوتاه تر ازگزارش
افزایش پرندگان در تالاب آلاگل

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از تکمیل سرشماری پرندگان در تالاب‌های گلستان خبر داد و گفت: زمستان امسال 365هزار و 456پرنده در تالاب‌های استان سرشماری شدند که نسبت به سال گذشته که 303هزار و 999قطعه شمارش شده بود، افزایش یافته‌اند.

امیر عبدوس در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه بیشترین افزایش در تالاب آلاگل اتفاق افتاده است، افزود: طبق آمار میزان پرندگان مهاجر در تالاب آلاگل نسبت به سال گذشته 5/3برابر شده که علت آن امنیت در تالاب آلاگل است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت شکار پرندگان برای کنترل آنفلوآنزای پرندگان و امنیت و آرامش موجب شد امسال در برخی تالاب‌های استان افزایش پرندگان زمستان‌گذران را شاهد باشیم، ادامه داد: البته در برخی تالاب‌ها هم کاهش جمعیت پرندگان را شاهد بودیم. برای مثال تالاب آلماگل و آجی‌گل امسال تقریبا خشک بودند و سطح آنها بسیار کوچک بود. سایت‌های سرشماری دیگری مانند دانشمند و آبگشت هم از همین نمونه بودند که زیرکشت غلات رفتند.

عبدوس همچنین اضافه کرد: انواع غازها، قوها، پلیکان‌ها، اردک‌ها، کنار آبزی‌ها و کاکایی‌ها از گونه‌های سرشماری شده در تالاب‌های استان هستند. گونه‌های بالابان، کرکس مصری، اردک سرسفید و عروس غاز از گونه‌های در معرض انقراض هم در تالاب‌های استان مشاهده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :