• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77415
+
-

خوراک روح

پیشنهادهایی برای نذر‌های متفاوت در سفر به شهرهای ایران

دریچه
خوراک روح

رضا جمشیدی/روزنامه‌نگار


بسیاری از ما به نذرکردن اعتقاد داریم و نذوراتمان بیشتر مواقع شامل غذا و خوراکی‌های گوناگون است که بین افراد مختلف توزیع می‌شوند. اما همین‌جا فرصت خوبی است که به شما پیشنهاد کنیم راه‌های دیگری هم برای ادای نذرتان وجود دارد. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید در شهرستان‌های ایران هم نذرهای خود را به شیوه مختلفی ادا کرده و فرهنگ تازه‌ای را به شهرهای ایران معرفی کنید.

توزیع رایگان کتاب و مجلات
حتما در خانه کتاب‌هایی دارید که مدت‌هاست به آنها دست نزده‌اید. ایام محرم فرصت خوبی است که نذر کنید این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های عمومی شهرهای دیگر اهدا کنید تا به این ترتیب دیگران را هم در لذت خواندن کتاب‌های خوب سهیم کرده‌ باشید. علاوه بر این، می‌توانید تعدادی کتاب‌جیبی یا مجلات مفید تهیه کنید و در روزهای محرم در مکان‌های عمومی بگذارید. به این ترتیب به جای خوراک جسم، خوراک روح را در اختیار مردم قرار می‌دهید.

خون اهدا کنید
یکی از نذرهایی که می‌تواند در سلامت مردم و کمک به بیماران نقش داشته باشد، اهدای خون است. در ایام محرم نیز پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای مختلف ایران و به‌ویژه مراکز استان‌ها دایر هستند تا مردم بتوانند در تامین خون برای بیماران سهیم شوند و نذرشان را به شیوه‌ای متفاوت ادا کنند.

کمک به بیماران خاص و سالمندان
بسیاری از بیماران خاص علاوه بر اینکه برای تامین مخارج درمان به کمک‌های مالی نیاز دارند، با دریافت نوازش‌ها و حمایت‌های معنوی خوشحال‌تر می‌شوند؛ از این‌رو خوب است که در روزهای محرم در تامین بخشی از هزینه‌های‌شان مشارکت داشته باشیم و اگر به سفر می‌رویم، با بازدید از مراکز درمانی و محل‌های نگهداری از بیماران و سالمندان و حمایت از آنها، درد و رنج‌شان را به شیوه دیگری کاهش دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید