• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77414
+
-

مشکلات مسکن ‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل: متقاضیان  مسکن مهر مشکلاتشان را با ما در میان بگذارند

با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این زمینه مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند. از مجموع تعهدات مسکن مهر استان اردبیل تا کنون بیش از 40 هزار  واحد تکمیل شده و 844 واحد هم در حال تکمیل شدن و رفع مشکلاتشان هستند.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیگیری حل مشکلات مسکن‌های مهر استان اظهار کرد: با توجه به این‌که برخی متقاضیان مسکن مهر در حال حاضر به دلیل عدم تحویل واحد خود از شرایط موجود ناراضی هستند، می‌توانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

«شهرام باباخانی» با اشاره به رفع نواقص واحدهای موجود افزود: اجرای این پروژه از سال 86 آغاز شد و مسئولان اردبیل با دارا بودن سهمیه 30 هزار واحدی توانستند احداث 41 هزار واحد را در دستور کار قرار دهند که نسبت به وضعیت استان‌های همجوار و غیرهمجوار شرایط مطلوبی دارا هستیم و برخی از واحدها که تحویل داده نشده‌اند به دلیل مشکلات پیمانکاران بوده است. این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون 40 هزار و 156 واحد مسکن مهر به مرحله بهره‌برداری رسیده و 844 واحد نیز در حال تکمیل است که در تلاش هستیم طبق برنامه‌ زمان‌بندی این پروژه را تا پایان امسال به اتمام برسانیم و برای توسعه استان اقدامات اساسی انجام دهیم.

باباخانی تاکید کرد: هم‌اکنون عمده مشکلات ما مربوط به اداره تعاون است که یک عده با هیات مدیره کارآمد در زمان مناسب در خانه‌شان سکونت گزیده‌اند، ولی این موضوع برای همه به این شکل صدق نکرد و به دلیل مشکلاتی روند این پروژه با تعویق روبه‌رو شد. یک سوی دیگر قضیه هم این است که صاحبان مسکن‌های مهر با وجود تحویل واحدها با عدم امکانات روبه‌رو هستند و این موضوعی نیست که انکار کنیم و در تمامی این موارد مسکن و شهرسازی سعی می‌کند تا جایی که در حد توانش است ورود پیدا کند و به حل مسئله بپردازد.

وی بیان کرد: واگذاری زمین به عهده مسکن و شهرسازی است که در اختیار اداره تعاون قرار داده می‌شود و پس از آن نیز ساخت واحدها طبق شرایط قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و روال کار به همین شکل ادامه می‌یابد که مدیرعامل نیز در این حیطه اقداماتی انجام می‌دهد. در این موارد مشکلاتی وجود دارد و با توجه به این‌که برخی متقاضیان انصرافی هستند و با پرداخت مبلغ بسیار اندکی همکاری‌های لازم را با مدیرعامل پروژه می‌کنند، بخش خصوصی با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود و حتی شاهد این موضوع بوده‌ایم که واحدی به 3 متقاضی فروخته شده است.

باباخانی اظهار کرد: عدم امانتداری برای ساخت و اجرای پروژه‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم و برای حل مشکل در این زمینه بازرسی باید مبالغ را به حسابرسی تحویل دهد تا در این زمینه مشکلات در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود که البته این موضوع نیز به زمانی طولانی نیاز دارد، ولی حتما به دلیل حساسیت کافی می‌تواند حاصل مناسب‌تری داشته باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید