• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77398
+
-

راه‌اندازی سامانه اعلام زمان حرکت اتوبوس‌ها در همدان

حمید نصرتی‌قانعی | همدان ـ خبرنگار :

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان، با هدف افزایش ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان، سامانه مطلع شدن ورود اتوبوس‌ به ایستگاه‌های شهری را راه‌اندازی کرد.
 
سید‌محمد پوروخشوری بیان کرد: سامانه‌ای که شهرداری همدان به صورت آزمونه در 4 خط شهر (پردیس، سعیدیه، دره‌مرادبیک و استادان) راه‌اندازی کرده است به شهروندان اطلاع می‌دهد که اتوبوس‌های این مسیر چه زمانی به ایستگاه وارد و چه زمانی از آن خارج می‌شوند. 

شهروندان نیز به وسیله نرم‌افزار مرتبط و سامانه نصب‌شده در ایستگاه‌های اتوبوس به این اطلاعات دسترسی دارند. وی ادامه داد: با این روش شهروندان در موقعیت نزدیک به این ایستگاه‌ها می‌توانند برای بهره‌‌مندی از خدمات این اتوبوس‌ها برنامه‌ریزی کنند. 

شهروندان همدان، با راه‌اندازی این سامانه مبتنی بر جی‌پی‌اس و نرم‌افزار هوشمند شبیه‌ساز، زمان حرکت اتوبوس‌ها را مشاهده می‌کنند و فرصت بیشتری برای پرداختن به امور زندگی خواهند داشت. 

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان افزود: این سامانه را شرکتی دانش‌بنیان در همدان راه‌اندازی کرد و تابلو‌های وی‌ام‌اس آن هم اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد. 

پور‌وخشوری با یاد‌آوری این‌که اکنون در شهر همدان 200 دستگاه اتوبوس داریم، گفت: اکنون از این تعداد 170 تا 180 دستگاه فعال است و به شهروندان همدانی خدمات ارائه می‌دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید